- Szerokość [mm]: 148,9
- Wysokość [mm]: 61,9
- Grubość [mm]: 17,0
- Styk ostrzegawczy o zużyciu: Z akustycznym czujnikiem zużycia
- Oznaczenie kontrolne: E1 90R-011134/1105
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BENDIX | 572570B |
BREMBO | P 10 003 |
BREMBO | P10003N |
CHEVR | 20789468 |
CHEVR | 96626070 |
CIFAM | 822-778-0 |
DELPHI | LP1987 |
FEBI | 16632 |
FERODO | FDB1934 |
FERODO | FSL1934 |
GALFER | B1.G102-0979.2 |
GALFER | G1020979 |
HELLA | 8DB 355 013-121 |
HELLAPAGID | 8DB 355 013-121 |
ICER | 181798 |
JURID | 572570J |
METELLI | 22-0778-0 |
MIN | MDB2872 |
NK | 223638 |
OPEL | 20789468 |
OPEL | 48 08 861 |
OPEL | 48 17 764 |
OPEL | 96626070 |
PAGID | T1676 |
REMSA | 1261.12 |
ROULUNDS B | 849081 |
SBS | 1501223638 |
TEXTAR | 24510 169 0 5 |
TEXTAR | 24510 170 0 5 |
TEXTAR | 2451001 |
TRW | GDB1715 |
VALEO | 301942 |
VALEO | 598942 |
VALEO | 604040 |
VAUXH | 20789468 |
VAUXH | 48 08 861 |
VAUXH | 48 17 764 |
VAUXH | 96626070 |
CHEVROLET
|
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprawny układ hamulcowy w samochodzie to absolutna podstawa zachowania odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa jazdy autem. Dobra kondycja poszczególnych elementów zapewnia możliwość zatrzymania samochodu w nagłej, niekiedy wręcz awaryjnej sytuacji. Aby tak było, należy regularnie kontrolować stan m.in. klocków hamulcowych i w razie potrzeby dokonywać ich wymiany na nowe.
Klocki hamulcowe to typowy element eksploatacyjny. Zużycie tych podzespołów następuje stopniowo, dlatego zdarza się, że kierowca nie zauważa gorszego hamowania podczas codziennej eksploatacji a wręcz przyzwyczaja się do gorszej sprawności klocków hamulcowych, co w niektórych sytuacjach może doprowadzić do tragedii. Dlatego producenci zaczęli stosować specjalne czujniki (akustyczne i elektroniczne), informujące kierowcę o tym, że zbliża się konieczność wymiany klocków hamulcowych.
Do wymiany klocków hamulcowych dochodzi mniej więcej co kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Przebieg nie warunkuje jednak konieczności wymiany w stu procentach. Wiele zależy od stylu jazdy kierowcy, sposobu eksploatacji oraz mocy silnika zastosowanego w pojeździe. Sama wymiana klocków hamulcowych jest w zasadzie stosunkowo prosta i można jej dokonać we własnym zakresie. Jeżeli zdecydujemy się na wymianę w warsztacie, przyjdzie nam zapłacić w granicach 50 – 100 zł za wymianę kompletu.
Zachęcamy do wyboru odpowiedniego kompletu dobrej jakości klocków hamulcowych na iParts.pl, gdzie znajdziecie najbardziej polecane marki na rynku motoryzacyjnym. Jednocześnie odradzamy kupowania klocków nieznanego pochodzenia bez zdefiniowanego producenta. To klocki z reguły bardzo głośne, pylące i o stosunkowo niskiej trwałości.
Hart to polska firma, działająca w branży motoryzacyjnej od ponad 30 lat. Pierwsze kroki na rynku stawiała w 1990 roku, wprowadzając do sprzedaży kilka produktów. Dzisiaj oferta przedsiębiorstwa jest już w zasadzie kompletna. Znajduje się w niej niemal 500 tys. pozycji, co czyni firmę Hart jednym z największych dystrybutorów części samochodowych w tej części Europy.
Oferowane przez Hart części zamienne to elementy z wielu kategorii. Dobre opinie zbierają między innymi elementy układu napędowego oraz hamulcowego. Firma posiada też szeroką ofertę w zakresie części zawieszenia, układu kierowniczego, czy elektroniki samochodowej. Warto wspomnieć również o akcesoriach Hart. Liczne akcesoria do poszczególnych układów to śruby, zaciski, zawory i wiele więcej. Wszystko to produkty wysokiej jakości, wielokrotnie testowane pod kątem sprawności i bezpieczeństwa działania.
Hart to dystrybutor, który działa pod wieloma markami. Jest to cecha wyróżniająca, rzadka w przypadku dystrybutorów. Wynika z faktu, że części Hart jest bardzo wiele i są różnorodne. Poza częściami zamiennymi i akcesoriami Hart to też eksploatacyjne płyny samochodowe i wyposażenie warsztatu. Firma kieruje swoją ofertę do właścicieli i mechaników samochodów oraz motocykli.