- Liczba cylindrów: 4
- Specyfikacja: Klemmsystem
Dodaj opinię
(04.10.2017)
Opinia wystawiona dla Palec rozdzielacza BOSCH 1 234 332 350
(20.01.2015)
Opinia wystawiona dla Kopułka rozdzielacza zapłonu BOSCH 1 235 522 405
(20.01.2015)
Opinia wystawiona dla Palec rozdzielacza BOSCH 1 234 332 390
Producent | Numery OEM |
---|
BORGW BERU | 0 330 920 180 |
BORGW BERU | VK 280 |
BREMI | 8477 |
DAIHA | 19101 25070 000 |
DAIHA | 19101 38011 000 |
DAIHA | 19101 71020 000 |
DENSO | 029120- 139 |
DENSO | 029120-0570 |
DENSO | 029120-0600 |
DENSO | 029120-0601 |
DENSO | 029120-1080 |
DENSO | 029120-1390 |
DENSO | 029120-2311 |
DODUC | 4274 |
DODUC | 4284 |
DOWAL | J 644 |
GEMO GC | 96 059 524 |
HBJAKOPART | J5326000 |
HBJAKOPART | J5326002 |
HBJAKOPART | J5328003 |
Motorcraft | EDH 192 |
SUZUK | 33321 60A10 |
SUZUK | 33321 60A10 000 |
SUZUK | 33321 75110 |
SUZUK | 33321-79210 |
TOYOT | 19101 25070 |
TOYOT | 19101 38011 |
TOYOT | 19101 71020 |
DAIHATSU
|
SUZUKI
|
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rozdzielacz zapłonu to kluczowy element układu zapłonowego w pojazdach z silnikami o zapłonie iskrowym. Standardowy rozdzielacz składa się z rozdzielacza właściwego oraz przerywacza. Mowa tutaj jednak o sprzęcie mechanicznym, natomiast obecnie producenci samochodów wykorzystują zwykle rozwiązania elektroniczne. W układach zapłonu iskrowego rozdzielacz stanowi etap pośredni dla drogi iskry, powstałej w celu spalania mieszanki paliwowo-powietrznej. Rolą rozdzielacza jest umożliwienie przekazania iskry z cewki, gdzie powstała, do świecy połączonej z cylindrem. W odpowiednim momencie rozdzielacz odłącza przepływ, uniemożliwiając transfer iskry.
Klasyczne rozdzielacze starszego typu, jak i nowoczesne urządzenia odpowiedzialne za przekazywanie iskry są podatne na uszkodzenia. Ze względu na swoją budowę dość często ulegają uszkodzeniom mechanicznym, będącym efektem wstrząsów i mocnych drgań. Ponadto, problemy z rozdzielaczem zapłonu niejednokrotnie dotyczą przepaleń w stykach elektrycznych. Awaria rozdzielacza bywa konsekwencją uszkodzenia innego elementu układu zapłonowego.
Niestety, kontrola sprawności rozdzielacza zapłonu nie jest prosta. Ze względu na brak odpowiednich złączy, nie istnieje możliwość bezpośredniego podpięcia urządzeń diagnostycznych. Sprawność rozdzielacza określa się poprzez ocenę napięć i oporów w sąsiednich obwodach. Diagnozę należy przeprowadzić, gdy występują nieprawidłowości w pracy układu zapłonowego, natomiast niesprawność cewek i świec została wykluczona. Zwlekanie z interwencją może się zakończyć całkowitym zatrzymaniem pracy silnika.
Bosch to prawdopodobnie najbardziej znana marka części samochodowych na całym świecie. Produkcja firmy skupia się na kilku segmentach. Każda z części zamiennych Bosch charakteryzuje się doskonałą jakością i niezawodnością. Zarówno rynek części zamiennych, jak i producenci popularnych samochodów zaufali częściom Bosch m.in. z powodu ich stosunkowo niskiej awaryjności.
Części zamienne Bosch to czołowe pozycje w branży motoryzacyjnej. Podzespoły niemieckiej marki można znaleźć nie tylko na niezależnym rynku części zamiennych, ale także na pierwszym montażu wielu marek samochodów, w tym także pojazdów klasy premium. Katalog części Bosch jest mocno rozbudowany i dedykowany większości samochodów osobowych.
Niemiecka marka słynie przede wszystkim z wysokiej jakości oferowanych części samochodowych. Przed opuszczeniem linii produkcyjnych, części poddaje się wielokrotnym testom. Rygorystyczne podejście do procesów produkcyjnych pozwala uzyskać jedne z najlepszych części zamiennych do aut na rynku motoryzacyjnym.