Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
JPN | 90R3001-JPN |
MAZDA | L305-12-201 |
MAZDA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łańcuch rozrządu to najważniejszy element napędu rozrządu, który używany jest w wielu silnikach benzynowych i Diesla. Rola łańcucha wraz z elementami towarzyszącymi jego pracy, polega na przekazaniu napędu z koła pasowego na koło napędowe. Ponadto łańcuch napędza także pompę cieczy chłodzącej i pompę oleju.
Łańcuch to element, który teoretycznie powinien wystarczyć na cały okres eksploatacji silnika. Z reguły tak jest, ale bywa, że w przypadku niektórych egzemplarzy silników dochodzi do awarii a nawet do zerwania łańcucha. Praktyka pokazuje, że łańcuch wystarcza na około 350 – 400 tys. kilometrów przebiegu.
Do awarii łańcucha może dojść na skutek jego rozciągnięcia. To wtedy może dojść do jego przeskoczenia lub w najgorszym wypadku do zerwania. Jeżeli dojdzie do zerwania łańcucha to niestety trzeba liczyć się z całkowitym zniszczeniem zaworów i tłoków jednostki napędowej, co zazwyczaj kwalifikuje silnik spalinowy na złomowisko.
W celu wymiany łańcucha rozrządu trzeba zakupić pełen komplet, który zawiera łańcuch, napinacz, koła zębate, tuleje, simmeringi, uszczelkę pokrywy rozrządu oraz śruby mocujące. Cena kompletnego zestawu łańcucha rozrządu zależy przede wszystkim od modelu samochodu oraz marki poszukiwanych części.
Do tego należy doliczyć pracę mechanika. Warsztat zainkasuje za taką usługę od 300 do 900 złotych, w zależności od rodzaju silnika i marki samochodu. Zdarza się, że cena za usługę wyniesie niekiedy nawet więcej, jeżeli stopień skomplikowania jednostki napędowej jest wysoki a dostęp do łańcucha rozrządu stosunkowo trudny.
JPN to dosyć młoda marka, znajdująca się na etapie dynamicznego rozwoju. Jest to dystrybutor części samochodowych, obecny dzisiaj w wielu krajach europejskich. Jak sama nazwa wskazuje, JPN to marka oferująca części do samochodów japońskich. Niemniej w ofercie można znaleźć również liczne podzespoły do pojazdów produkcji koreańskiej, a nawet chińskiej. Producent specjalizuje się zatem w częściach do samochodów azjatyckich, ze szczególnym naciskiem na podzespoły do aut japońskich.
Części JPN to podzespoły z wielu kategorii. Wysoko cenione są filtry JPN, a wśród nich filtry paliwa i powietrza. Dystrybutor posiada w ofercie zarówno kompletne filtry, jak i wkłady. W asortymencie można znaleźć również wiele części silnikowych, układu napędowego, zawieszenia i układu kierowniczego. Oferta nie jest jeszcze kompletna, jednak już dzisiaj zaspokaja potrzeby niemal całego europejskiego parku samochodowego. Natomiast każdego roku w katalogu pojawia się wiele nowych pozycji. Wszystko po to, aby ostatecznie zaspokoić potrzeby wszystkich kierowców.
JPN to firma, która bardzo starannie dobiera dostawców. Części JPN to sprawdzone produkty, skonstruowane przez wiodących producentów z Azji i Europy.