- Szerokość [mm]: 16,6
- Szerokość [mm]: 16,8
- Średnica wewnętrzna [mm]: 35
- Średnica wewnętrzna [mm]: 22
- Średnica zewnętrzna [mm]: 46
- Średnica zewnętrzna [mm]: 60
- Szerokość 2 [mm]: 15,9
- Szerokość 2 [mm]: 15,5
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 201264 |
AUGRO | 5187401/4 |
AUGRO | 5187403/0 |
AUTOMOTIVE | ABK192 |
BENDIX | 050862B |
BLUEPRINT | WBK915 |
BRT | BRT BEARINGS625 |
BRT | BRT BEARINGS668 |
CONTI | CDK456 |
CORTECO | 19017658 |
DELPHI | BK320 |
DELPHI | BK994 |
DELTA | AWB543 |
DOYEN | 892830 |
FAG | 713665220 |
FAI | FWB192 |
FIRST LINE | FBK198 |
FLENNOR | FR881729 |
HHESS H_R | ABK192 |
IRB | K-38/08 |
KACO | 4608.2 |
KLOTZ | 65/22 |
MOOG | SA-WB-11707 |
Motorcraft | EUB1023 |
QUINTON HA | QWB456 |
RUV | 6419 |
SAAB | 8934622 |
SAAB | 8934655 |
SKF | VKBA702 |
SNR | R16406 |
SNR | R16419 |
SPIDAN | 26567 |
TIMKEN | 73702 |
TIMKEN | 73703 |
TIMKEN | EK73702 |
UNI | 1256 |
UNI | GHK1256 |
UNI | GHK1313 |
WERTH | 8154 |
SAAB
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Piasta koła w samochodzie spełnia bardzo ważne zadanie. To właśnie dzięki zastosowaniu tego elementu wraz z łożyskami koło samochodowe może się obracać, będąc jednocześnie zamontowanym na zawieszeniu pojazdu.
Tę część samochodu możemy podzielić na dwa rodzaje: piasty nakładane na nieruchomą oś koła, gdzie na końcu znajduje się gwint, oraz piasty koła przykręcane do układu zawieszenia jako cały element.
Podstawowym symptomem dla rozpoznania uszkodzonej piasty koła jest dźwięk buczenia podczas jazdy samochodem, który pochodzi z okolic kół. Aktualnie producenci samochodów nie przewidują naprawy uszkodzonej piasty. To elementy bezobsługowe, które na skutek awarii należy wymienić na nowe.
Należy pamiętać, że sposób eksploatacji samochodu ma bardzo duży wpływ na wytrzymałość piasty koła. Dla przykładu, częste obciążanie samochodu dużymi ładunkami, wykorzystywanie go do jazdy sportowej lub też nagminne poruszanie się po nierównych nawierzchniach znacznie skraca żywotność piasty koła. Ponadto istotny wpływ na trwałość piasty ma także odpowiednia geometria kół, która ustawiana jest przy każdorazowej, sezonowej wymianie opon.
Wymiana uszkodzonej piasty koła samochodowego niestety nie należy do łatwych, dlatego zaleca się zaufać specjaliście i odstawić samochód do profesjonalnego warsztatu. Prawidłowy montaż nowego egzemplarza jest bardzo ważny. Zły spowoduje bowiem jedynie bardzo szybkie zużycie się części. Na szczęście mimo stosunkowo skomplikowanej wymiany, piasty kół samochodowych nie zaliczają się do drogich a więc wymiana nie powinna nadwyrężyć budżetu przeciętnego kierowcy.
Bendix to firma, która rozpoczęła swoją działalność jeszcze w XIX wieku. Jednak pod aktualną nazwą znana jest od 1927 roku. Marka powstała w Stanach Zjednoczonych, jednak dzisiaj należy ona do niemieckiej grupy Knorr-Bremse, jednego ze światowych liderów w produkcji systemów hamulcowych dla pojazdów mechanicznych. Części Bendix to komplety hamulcowe oraz pojedyncze części dla samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, autobusów, motocykli oraz wielu innych pojazdów. Hamulce Bendix są doceniane na całym świecie za niezawodność nawet w trudnych warunkach. Są to części zaliczane do klasy premium. Części hamulcowe stanowią zdecydowaną większość asortymentu producenta. Jednak obecnie to nie wszystko, co ma do zaoferowania ta firma. Auto części Bendix to także liczne sprzęgła, drążki kierownicze i wahacze.
Jako część grupy Knorr-Bremse firma Bendix zyskała nowe możliwości w zakresie udoskonalania części oraz ich dystrybucji. Knorr-Bremse to gigantyczna korporacja z ponad 200 oddziałami na całym świecie. Przedsiębiorstwo dysponuje zaawansowanymi technologicznie laboratoriami, w których nieustannie trwają prace nad systemami hamulcowymi oraz udoskonalaniem pojedynczych części.