- Szerokość [mm]: 42
- Średnica wewnętrzna [mm]: 28
- Średnica zewnętrzna [mm]: 61
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 200102 |
AUGRO | 5189615 7 |
AUTOKIT | 01.854 |
AUTOMOTIVE | BRT1100 |
DELPHI | BK1110 |
DELPHI | BK597 |
DELPHI | WBK597 |
DELTA | AWB295 |
DELTA | AWB378 |
DOYEN | 982780 |
FAG | 713618370 |
FIRST LINE | FBK340 |
FIRST LINE | FBK683 |
FLENNOR | FR971679 |
IPD | 30-1837 |
IRB | K-37/20 |
KACO | 4413.2 |
KLOTZ | 18/25 |
KLOTZ | 18/37 |
MASSEY FER | 5188204/1 |
MASSEY FER | 5189612/4 |
MASSEY FER | 5189615/7 |
MOOG | TO-WB-12161 |
MS MOTORS | 355 5088 |
Motorcraft | EUB 1232 |
NK | 764507 |
OPTIMAL | 982780 |
QUINTON HA | QWB621 |
QUINTON HA | QWB704 |
RUV | 6914 |
SBS | 764507 |
SCHAEFFLER | 713 6183 70 |
SKF | VKBA 1346 |
SNR | R169.14 |
SPIDAN | 0.026780 |
SPIDAN | 26780 |
TIMKEN | 74320 |
TIMKEN | 74333 |
TIMKEN | EK74320 |
TIMKEN | K74320 |
TOYOT | 42421-19035 |
TOYOT | 4242119035 |
TOYOT | 90369-28006 |
TOYOT | 9036928006 |
UNI | GHK 1413 |
UNIPART | 1413 |
UNIPART | GHK1413 |
UNIPART | GHK1628 |
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Piasta koła w samochodzie spełnia bardzo ważne zadanie. To właśnie dzięki zastosowaniu tego elementu wraz z łożyskami koło samochodowe może się obracać, będąc jednocześnie zamontowanym na zawieszeniu pojazdu.
Tę część samochodu możemy podzielić na dwa rodzaje: piasty nakładane na nieruchomą oś koła, gdzie na końcu znajduje się gwint, oraz piasty koła przykręcane do układu zawieszenia jako cały element.
Podstawowym symptomem dla rozpoznania uszkodzonej piasty koła jest dźwięk buczenia podczas jazdy samochodem, który pochodzi z okolic kół. Aktualnie producenci samochodów nie przewidują naprawy uszkodzonej piasty. To elementy bezobsługowe, które na skutek awarii należy wymienić na nowe.
Należy pamiętać, że sposób eksploatacji samochodu ma bardzo duży wpływ na wytrzymałość piasty koła. Dla przykładu, częste obciążanie samochodu dużymi ładunkami, wykorzystywanie go do jazdy sportowej lub też nagminne poruszanie się po nierównych nawierzchniach znacznie skraca żywotność piasty koła. Ponadto istotny wpływ na trwałość piasty ma także odpowiednia geometria kół, która ustawiana jest przy każdorazowej, sezonowej wymianie opon.
Wymiana uszkodzonej piasty koła samochodowego niestety nie należy do łatwych, dlatego zaleca się zaufać specjaliście i odstawić samochód do profesjonalnego warsztatu. Prawidłowy montaż nowego egzemplarza jest bardzo ważny. Zły spowoduje bowiem jedynie bardzo szybkie zużycie się części. Na szczęście mimo stosunkowo skomplikowanej wymiany, piasty kół samochodowych nie zaliczają się do drogich a więc wymiana nie powinna nadwyrężyć budżetu przeciętnego kierowcy.
BREDA LORETT to włoska marka, która pojawiła się na rynku motoryzacyjnym ponad pół wieku temu. Obecnie firma jest czołowym producentem mechanicznych części samochodowych, zaopatrując światowy rynek w średnio 1,5 mln części zamiennych każdego roku. Produkty BREDA LORETT trafiają w 90 proc. przede wszystkim do samochodów europejskich. Asortyment włoskiej marki trafia obecnie do ponad 50 krajów na całym świecie, a ich najwyższa jakość została potwierdzona m.in. przez TŰV Rheinland certyfikat ISO9001:2000. Głównymi liniami produktowymi BREDA LORETT są: łożyska oporowe, koła i zestawy łożyskowe, amortyzatory (ponad 700 różnych modeli) oraz napinacze pasów bezpieczeństwa. Włoska marka, oprócz projektowania, budowy i dystrybucji części samochodowych, zajmuje się również świadczeniem całej gamy usług przed- i posprzedażowych. Wszystkie produkty BREDA LORETT, przed trafieniem do sprzedaży, są poddawane kontroli oraz specjalistycznym testom, a także zostają objęte dwuletnią gwarancją producenta.