- Tryb pracy: Hydrauliczny
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 45002 |
AISIN | CSCO-005 |
AKRON-MALÒ | 88626 |
AUTOMEGA | 130098215 |
BLUEPRINT | ADG03670 |
BLUEPRINT | ADW193612 |
BORG BECK | BCS183 |
BORG BECK | BCS188 |
BOSCH | 0 986 486 638 |
BREMBO | E 59 021 |
BREMSI | SC0286 |
BSF | 049181 |
BSG | BSG 65-625-009 |
CAR | 9923C |
CIFAM | 506-020 |
CLUTCHNUS | MCSC063 |
DENCKERMAN | K300068 |
DIAMAX | T1060 |
DIPASPORT | CGF004N |
EUROREPAR | 1666661080 |
EXEDY | CSC452 |
FTE | ZA34052.3.1 |
HBJAKOPART | J2410909 |
KAISHIN | CSCC002 |
KAISHIN | CSCO005-k |
KAWE | 990157 |
KM GERMANY | 069 2620 |
LPR | 3468 |
LUK | 510 0183 10 |
MAXGEAR | 61-5324 |
MDR | AIS-CSCO005 |
MDR | EXE-CSC452 |
MECARM | MHB8566 |
METELLI | 56-0020 |
NATIONAL | NSC0078 |
NIPPARTS | N2100904 |
NK | 143617 |
OPEL | 06 79 080 |
OPEL | 6 79 080 |
OPENPARTS | FSC4075.10 |
OPTIMAL | CC0104 |
OPTIMAL | CL-0021 |
PATRON | PHCB54 |
PROTECHNIC | PRH6027 |
QF | QF50B00009 |
QH BENELUX | CSC080 |
QUINTON HA | CSC080 |
RAICAM | RCS20066 |
RYMEC | CSC1041530 |
SACHS | 3182 600 188 |
SACHS | 3182 600 233 |
SACHS | 3182 600 251 |
SACHS | 3182 654 287 |
SAMKO | M30440 |
TEXTAR | 53010600 |
TRW | PJQ160 |
VALEO | 810018 |
VAUXH | 55565331 |
VILLAR | 624B523 |
WILMINK | WG2236212 |
OPEL
|
VAUXHALL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprzęgło to jeden z najbardziej istotnych elementów pojazdu. Zasada jego działania nie należy do skomplikowanych. Wciśnięcie pedału sprzęgła powoduje, że siłownik naciska na sprężynę sprzęgła przez łożysko oporowe i dochodzi do wysprzęglenia, które pozwala na zmianę przełożenia. By sprzęgło działało prawidłowo istotnym jest, by podzespoły z nim współpracujące były w odpowiednio dobrej kondycji.
Łożysko oporowe sprzęgła osadzone jest na osi sprzęgła samochodowego i pokonuje opór centralnej sprężyny sprzęgła (stąd nazwa). W branży podzespół ten określa się także niekiedy łożyskiem wyciskowym sprzęgła. Łożysko oporowe to element bezobsługowy, którego nie da się nasmarować, pozbyć się luzów, czy nawet sprawdzić stanu tego podzespołu.
Nie jest to jednak element, który ulega częstym usterkom. Niemniej jednak dochodzi niekiedy do awarii. Typowym objawem będzie m.in. chrobotanie z okolic napędu sprzęgła. Jeżeli dźwięki te będą zanikać w momencie wciśnięcia pedału sprzęgła, to będzie to świadczyć o naturalnym zużyciu eksploatacyjnym łożyska oraz konieczności jego wymiany. Z wymianą nie należy zwlekać, bo może dojść do całkowitego zniszczenia łożyska, co uniemożliwi kierowcy zmianę biegów i tym samym dalszą jazdę.
Do usterek łożyska oporowego sprzęgła dochodzi przede wszystkim na skutek nieprawidłowego dociskania pedału sprzęgła, które nie pozwala na płynne odsunięcie tarczy sprzęgła od docisku. Ponadto trwałość tego podzespołu skraca zbyt długie trzymanie wciśniętego pedału sprzęgła np. podczas stania na światłach.
Topran to marka części zamiennych, która stała się prawdziwym przełomem wśród producentów części samochodowych przeznaczonych na niezależny rynek wtórny. Marka aktywnie zdobywa popularność wśród klientów oraz specjalistów z branży motoryzacyjnej, oferując niezawodne części zamienne w atrakcyjnych cenach.
Auto części Topran są reprezentowane na rynkach części samochodowych w 80 krajach, głównie w Europie. Marka posiada zróżnicowany asortyment opatentowanych oryginalnych części samochodowych przeznaczonych do samochodów najlepszych marek pojazdów w Europie, Azji i Ameryce.
Asortyment Topran zasłynął na rynku przede wszystkim z części układu hamulcowego produkowanych przy użyciu starannie wybieranych, nowoczesnych materiałów i innowacyjnych technologii. Firma oferuje jednak znacznie szerszy asortyment części.
Topran to marka, która kładzie duży nacisk na zachowanie odpowiednio wysokiej jakości oferowanych części zamiennych. Części Topran wielokrotnie testuje się przed rozpoczęciem masowej produkcji.