- Oporność [kOhm]: 1
Dodaj opinię
(04.10.2017)
Opinia wystawiona dla Palec rozdzielacza BOSCH 1 234 332 350
(20.01.2015)
Opinia wystawiona dla Kopułka rozdzielacza zapłonu BOSCH 1 235 522 405
(20.01.2015)
Opinia wystawiona dla Palec rozdzielacza BOSCH 1 234 332 390
Producent | Numery OEM |
---|
ALFA | 116 97 05 011 00/04 |
ALFA | 60755007 |
BMW | 12 11 1 272 144 |
BORGW BERU | 0 300 900 104 |
BORGW BERU | EVL 104 |
BREMI | 9066 |
CITRO | 5937 40 |
CITRO | 94 05 937 408 |
FIAT | 60755007 |
FIAT | 7080449 |
FIAT | 9916084 |
FIAT | 9940437 |
FIAT | 9950087 |
FORD | 0539 05225 1 |
FORD | 6124 108 |
FORD | 84SF 12200 AA |
FORD | A870X 12200 CHA |
KHD | 12155661 |
LANCIA | 60755007 |
LANCIA | 7080449 |
LANCIA | 9916084 |
LANCIA | 9940437 |
LANCIA | 9950087 |
MERCE | 000 158 27 31 |
MERCE | A 000 158 27 31 |
MWM | 1 1249 97 3 0981 |
MWM | 6 0690 40 8 0004 |
Motorcraft | EDR 157 |
Motorcraft | EDR 187 |
OPEL | 1212219 |
OPEL | 91103092 |
PEUGE | 5937 40 |
PEUGE | 9405 937 408 |
TALBO | 00 432 373 00 |
VOLVO | 243903 |
VW | 039 905 225 |
VW | 053 905 225 1 |
VW | 45 345 |
ALFA ROMEO
|
FIAT
|
FORD
|
MERCEDES-BENZ
|
OPEL
|
TALBOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rozdzielacz zapłonu to kluczowy element układu zapłonowego w pojazdach z silnikami o zapłonie iskrowym. Standardowy rozdzielacz składa się z rozdzielacza właściwego oraz przerywacza. Mowa tutaj jednak o sprzęcie mechanicznym, natomiast obecnie producenci samochodów wykorzystują zwykle rozwiązania elektroniczne. W układach zapłonu iskrowego rozdzielacz stanowi etap pośredni dla drogi iskry, powstałej w celu spalania mieszanki paliwowo-powietrznej. Rolą rozdzielacza jest umożliwienie przekazania iskry z cewki, gdzie powstała, do świecy połączonej z cylindrem. W odpowiednim momencie rozdzielacz odłącza przepływ, uniemożliwiając transfer iskry.
Klasyczne rozdzielacze starszego typu, jak i nowoczesne urządzenia odpowiedzialne za przekazywanie iskry są podatne na uszkodzenia. Ze względu na swoją budowę dość często ulegają uszkodzeniom mechanicznym, będącym efektem wstrząsów i mocnych drgań. Ponadto, problemy z rozdzielaczem zapłonu niejednokrotnie dotyczą przepaleń w stykach elektrycznych. Awaria rozdzielacza bywa konsekwencją uszkodzenia innego elementu układu zapłonowego.
Niestety, kontrola sprawności rozdzielacza zapłonu nie jest prosta. Ze względu na brak odpowiednich złączy, nie istnieje możliwość bezpośredniego podpięcia urządzeń diagnostycznych. Sprawność rozdzielacza określa się poprzez ocenę napięć i oporów w sąsiednich obwodach. Diagnozę należy przeprowadzić, gdy występują nieprawidłowości w pracy układu zapłonowego, natomiast niesprawność cewek i świec została wykluczona. Zwlekanie z interwencją może się zakończyć całkowitym zatrzymaniem pracy silnika.
Bosch to prawdopodobnie najbardziej znana marka części samochodowych na całym świecie. Produkcja firmy skupia się na kilku segmentach. Każda z części zamiennych Bosch charakteryzuje się doskonałą jakością i niezawodnością. Zarówno rynek części zamiennych, jak i producenci popularnych samochodów zaufali częściom Bosch m.in. z powodu ich stosunkowo niskiej awaryjności.
Części zamienne Bosch to czołowe pozycje w branży motoryzacyjnej. Podzespoły niemieckiej marki można znaleźć nie tylko na niezależnym rynku części zamiennych, ale także na pierwszym montażu wielu marek samochodów, w tym także pojazdów klasy premium. Katalog części Bosch jest mocno rozbudowany i dedykowany większości samochodów osobowych.
Niemiecka marka słynie przede wszystkim z wysokiej jakości oferowanych części samochodowych. Przed opuszczeniem linii produkcyjnych, części poddaje się wielokrotnym testom. Rygorystyczne podejście do procesów produkcyjnych pozwala uzyskać jedne z najlepszych części zamiennych do aut na rynku motoryzacyjnym.