Dodaj opinię
(03.01.2016)
Opinia wystawiona dla Pasek klinowy BOSCH 1987947639
(18.06.2015)
Opinia wystawiona dla Pasek klinowy BOSCH 1987947629
(04.02.2015)
Opinia wystawiona dla Pasek klinowy BOSCH 1987947894
Producent | Numery OEM |
---|
ASIAM | RF0118381 |
BANDO | 3430 |
BANDO | 3435 |
BEDFO | 63 39 100 |
BERLI | 09 21 151 108 |
BERLI | 32 335 9 |
BERLI | 32 356 8 |
BLMC | 12 B 25 |
BLMC | 13 H 1448 |
BLMC | 13 H 199 |
BLMC | BMK 1046 |
BLMC | BMK 1067 |
BUESS | 720 500 200 |
BUESS | 720 500 431 |
BUESS | 720 500 441 |
COMME | 12 087 42 |
COMME | 50 318 73 |
CONTI | 13X1125 |
CONTI | 6587892000 |
DAIML | C 27 844 |
DAYCO | 13A1125C |
FIAT | 561239 |
FIAT | 572192 |
FORD | 5352729 |
FORD | 86BC183818370 |
FORD | RF0 118381 |
GATES | 13 X 1125 |
GATES | 6475 MC |
GATES | 6626 |
HONDA | 38920-PC0-003 |
HONDA | 38920-PC0-004 |
HONDA | 38920-PC0-040 |
IH | 723F 8620 ABA |
IH | 813F 8620 HBA |
JAGUA | C 27844 |
JENSE | 1 208 742 |
JINBEI | 9933201120 |
KAESS | 4 766 716 100 |
KIA | 0K016 18381 |
KIA | 0KW01 18381 |
KLEBER | AV 13-1110 |
LANCIA | 561239 |
LANCIA | 572192 |
MAN | 06 58041 2226 |
MAN | 06 58043 0226 |
MAN | 06 58047 2226 |
MAN | 06 58048 2226 |
MAN | 06 58072 2262 |
MAN | 06 96820 6075 |
MAZDA | 0705-18-381A |
MAZDA | 0750-18-381A |
MAZDA | 1749-15-906B |
MAZDA | 2587-18-381 |
MAZDA | E301-15-907 |
MAZDA | E301-15-907A |
MAZDA | N249-15-906 |
MAZDA | RF01-18-381 |
MAZDA | SE17-18-381A |
MERCE | 001 997 56 92 |
MERCE | 001 997 86 92 |
MERCE | 002 997 46 92 |
MERCE | 002 997 85 92 |
MERCE | 004 997 69 92 |
MERCE | 005 997 17 92 |
MERCE | 007 753 01 25 10 |
MERCE | A 001 997 56 92 |
MERCE | A 001 997 86 92 |
MERCE | A 002 997 46 92 |
MERCE | A 002 997 85 92 |
MERCE | A 004 997 69 92 |
MERCE | A 005 997 17 92 |
MERCE | A 007 753 01 25 10 |
MITSUBOSHI | 6430 |
MITSUBOSHI | 6432 |
MITSUBOSHI | 6435 |
MITSUBOSHI | 6440 |
NISSA | 02117 11022 |
NISSA | 02117 11023 |
NISSA | 02117 12523 |
NISSA | 11750 V2000 |
PORSC | 999 192 305 50 |
RENAU | 00 00 323 568 |
RENAU | 00 23 255 179 |
RENAU | 50 00 043 146 |
RENAU | 50 00 044 406 |
RENAU | 50 00 049 293 |
ROVER | 564 268 |
SAVIE | 00 00 323 568 |
SAVIE | 00 23 255 179 |
SAVIE | 50 00 042 452 |
SAVIE | 50 00 043 146 |
SAVIE | 50 00 043 705 |
SAVIE | 50 00 044 06 |
SAVIE | 50 00 048 933 |
SAVIE | 50 00 049 293 |
STEYR | 900 03 14 2536 |
STEYR | 900 03 14 2537 |
TOYOT | 99322 01120 |
TOYOT | 99332 01115 |
TOYOT | 99332 01120 |
TOYOT | 99332 11120 |
TOYOT | 99332 11275 |
TOYOT | 99332 51120 |
VOLVO | 958495 |
VOLVO | 958540 |
VOLVO | 960512 |
VOLVO | 966392 |
VOLVO | 966845 |
VW | 074 903 137 AN |
VW | J99 332 111 20 |
ASIA MOTORS
|
DAIMLER
|
FORD
|
HONDA
|
JAGUAR
|
KIA
|
MAN
|
MAZDA
|
MERCEDES-BENZ
|
NISSAN
|
PORSCHE
|
STEYR
|
TALBOT
|
TOYOTA
|
VOLVO
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek klinowy to podstawowy element układu napędowego w każdym samochodzie. To jedna z najbardziej istotnych części samochodowych, której awaria prowadzi niestety do natychmiastowego unieruchomienia pojazdu.
Do niedawna paski klinowe były proste w budowie. Wynika to z faktu, że zwykły one napędzać pojedyncze podzespoły, typu pompa wody. Rozwój motoryzacji wymusił jednak na konstruktorach konieczność projektowania pasków przekazujących większe ilości momentu na różne części samochodowe jednocześnie.
Nowa konstrukcja paska klinowego, używanego obecnie w samochodach, nosi nazwę wielorowkowego. Wyglądem taki pasek przypomina co najmniej kilka złożonych pasków klinowych w jeden. Taki pasek jest szerszy od poprzedników i tym samym bardziej wytrzymały na procesy eksploatacyjne. Ponadto umożliwia pracę kilku elementów osprzętu silnika samochodowego, jak np. pompę wspomagania czy też alternator.
Pasek klinowy jest zbudowany z kilku warstw. Żywotność paska jest ograniczona i z czasem wymaga on wymiany. Najlepiej pilnować się interwałów wymian, by nie doszło do całkowitego zerwania paska, które skutkuje groźnymi usterkami.
Do typowych objawów zużycia paska klinowego wielorowkowego trzeba zaliczyć przede wszystkim hałas podczas jego pracy (wzmożone piski). Co prawda piski mogą być generowane słabym naprężeniem paska, ale z reguły jest to jego zużycie eksploatacyjne. Innym symptomem zużycia będą mikropęknięcia na powierzchni paska.
Trwałość paska klinowego podyktowana jest przede wszystkim sposobem eksploatacji samochodu. Im bardziej intensywny tym krótsza żywotność. Z reguły pasek wytrzymuje bezproblemowo kilkadziesiąt tysięcy lub kilka lat pracy. Najlepiej, by stosować się do interwałów wymian, zalecanych przez producenta.
Bosch to prawdopodobnie najbardziej znana marka części samochodowych na całym świecie. Produkcja firmy skupia się na kilku segmentach. Każda z części zamiennych Bosch charakteryzuje się doskonałą jakością i niezawodnością. Zarówno rynek części zamiennych, jak i producenci popularnych samochodów zaufali częściom Bosch m.in. z powodu ich stosunkowo niskiej awaryjności.
Części zamienne Bosch to czołowe pozycje w branży motoryzacyjnej. Podzespoły niemieckiej marki można znaleźć nie tylko na niezależnym rynku części zamiennych, ale także na pierwszym montażu wielu marek samochodów, w tym także pojazdów klasy premium. Katalog części Bosch jest mocno rozbudowany i dedykowany większości samochodów osobowych.
Niemiecka marka słynie przede wszystkim z wysokiej jakości oferowanych części samochodowych. Przed opuszczeniem linii produkcyjnych, części poddaje się wielokrotnym testom. Rygorystyczne podejście do procesów produkcyjnych pozwala uzyskać jedne z najlepszych części zamiennych do aut na rynku motoryzacyjnym.