- Długość [mm]: 1660
- Ilość żeber: 6
- Szerokość [mm]: 21,4
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BMW | 11281247284 |
BMW | 11281247986 |
CITRO | 5750.A1 |
CITRO | 5750.J7 |
FIAT | 9615207880 |
FIAT | 96152079 |
RENAULT T | 7700857070 |
VAG | 037 145 933 B |
VAG | 038 903 137 E |
VAG | 038 903 137 J |
AUDI
|
BMW
|
CITROËN
|
PEUGEOT
|
RENAULT
|
RENAULT TRUCKS
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek klinowy to podstawowy element układu napędowego w każdym samochodzie. To jedna z najbardziej istotnych części samochodowych, której awaria prowadzi niestety do natychmiastowego unieruchomienia pojazdu.
Do niedawna paski klinowe były proste w budowie. Wynika to z faktu, że zwykły one napędzać pojedyncze podzespoły, typu pompa wody. Rozwój motoryzacji wymusił jednak na konstruktorach konieczność projektowania pasków przekazujących większe ilości momentu na różne części samochodowe jednocześnie.
Nowa konstrukcja paska klinowego, używanego obecnie w samochodach, nosi nazwę wielorowkowego. Wyglądem taki pasek przypomina co najmniej kilka złożonych pasków klinowych w jeden. Taki pasek jest szerszy od poprzedników i tym samym bardziej wytrzymały na procesy eksploatacyjne. Ponadto umożliwia pracę kilku elementów osprzętu silnika samochodowego, jak np. pompę wspomagania czy też alternator.
Pasek klinowy jest zbudowany z kilku warstw. Żywotność paska jest ograniczona i z czasem wymaga on wymiany. Najlepiej pilnować się interwałów wymian, by nie doszło do całkowitego zerwania paska, które skutkuje groźnymi usterkami.
Do typowych objawów zużycia paska klinowego wielorowkowego trzeba zaliczyć przede wszystkim hałas podczas jego pracy (wzmożone piski). Co prawda piski mogą być generowane słabym naprężeniem paska, ale z reguły jest to jego zużycie eksploatacyjne. Innym symptomem zużycia będą mikropęknięcia na powierzchni paska.
Trwałość paska klinowego podyktowana jest przede wszystkim sposobem eksploatacji samochodu. Im bardziej intensywny tym krótsza żywotność. Z reguły pasek wytrzymuje bezproblemowo kilkadziesiąt tysięcy lub kilka lat pracy. Najlepiej, by stosować się do interwałów wymian, zalecanych przez producenta.
Firma Bugiad działa na rynku od 2001 roku. Przez ten czas zdążyła zdobyć spore doświadczenie, udoskonalić produkty oraz znacząco poszerzyć ofertę. Od początku istnienia firmy jej siedziba mieści się w Niemczech. Przedsiębiorstwo oferuje dzisiaj części samochodowe z licznych kategorii produktowych. Niemniej jednak wciąż jest znane przede wszystkim jako producent części karoserii. Drzwi, klapy samochodowe, zderzaki czy błotniki Bugiad są wysoko cenione w Niemczech oraz na wielu innych rynkach europejskich. Jednak to dopiero początek długiej listy części samochodowych Bugiad. Firma oferuje również między innymi elementy układu napędowego, osłony i odboje, a nawet części hamulcowe. Coraz ważniejszą rolę w ofercie producenta odgrywają części układu oświetlenia pojazdu, w tym kompletne reflektory. Asortyment producenta jest stale poszerzany. Części Bugiad słyną z wysokiej jakości wykonania przy jednocześnie stosunkowo niskich cenach. Stosunek ceny do jakości jest bardzo korzystny, między innymi za sprawą wdrożenia innowacyjnych rozwiązań w zakresie dystrybucji produktów. Oszczędności w tym obszarze umożliwiają nie tylko obniżenie cen produktów, ale również wyższe inwestycje w badania laboratoryjne, które skutkują doskonaleniem części Bugiad.