- Szerokość [mm]: 0
- Ciężar [kg]: 3,74
- Średnica wewnętrzna [mm]: 0
- Średnica zewnętrzna [mm]: 140
Dodaj opinię
(13.01.2020)
Opinia wystawiona dla TIMKEN 513125
Producent | Numery OEM |
---|
CHRYS | 4721515AB |
CHRYS | 4721515AC |
CHRYS | 4721515AD |
DODGE | 4721 515AC |
DODGE | 4721 515AD |
FAG | 713 6702 10 |
SKF | BR930278 |
SKF | VKBA 6600 |
CHRYSLER
|
DODGE
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Piasta koła w samochodzie spełnia bardzo ważne zadanie. To właśnie dzięki zastosowaniu tego elementu wraz z łożyskami koło samochodowe może się obracać, będąc jednocześnie zamontowanym na zawieszeniu pojazdu.
Tę część samochodu możemy podzielić na dwa rodzaje: piasty nakładane na nieruchomą oś koła, gdzie na końcu znajduje się gwint, oraz piasty koła przykręcane do układu zawieszenia jako cały element.
Podstawowym symptomem dla rozpoznania uszkodzonej piasty koła jest dźwięk buczenia podczas jazdy samochodem, który pochodzi z okolic kół. Aktualnie producenci samochodów nie przewidują naprawy uszkodzonej piasty. To elementy bezobsługowe, które na skutek awarii należy wymienić na nowe.
Należy pamiętać, że sposób eksploatacji samochodu ma bardzo duży wpływ na wytrzymałość piasty koła. Dla przykładu, częste obciążanie samochodu dużymi ładunkami, wykorzystywanie go do jazdy sportowej lub też nagminne poruszanie się po nierównych nawierzchniach znacznie skraca żywotność piasty koła. Ponadto istotny wpływ na trwałość piasty ma także odpowiednia geometria kół, która ustawiana jest przy każdorazowej, sezonowej wymianie opon.
Wymiana uszkodzonej piasty koła samochodowego niestety nie należy do łatwych, dlatego zaleca się zaufać specjaliście i odstawić samochód do profesjonalnego warsztatu. Prawidłowy montaż nowego egzemplarza jest bardzo ważny. Zły spowoduje bowiem jedynie bardzo szybkie zużycie się części. Na szczęście mimo stosunkowo skomplikowanej wymiany, piasty kół samochodowych nie zaliczają się do drogich a więc wymiana nie powinna nadwyrężyć budżetu przeciętnego kierowcy.
Timken to firma z ponad 100-letnim doświadczeniem. Pierwsze kroki stawiała już w 1899 roku. Wtedy to założyciel przedsiębiorstwa – Henry Timken – opatentował łożysko stożkowe. Było to rewolucyjne wydarzenie z punktu widzenia całej motoryzacji i nie tylko. Wynalezienie, a następnie udoskonalenie, łożyska stożkowego zapewniło błyskawiczny rozwój firmy. Dzisiaj części Timken to nadal łożyska stożkowe, ale nie tylko. Oferta jest o wiele bogatsza. Znajdują się w niej również m.in.: łożyska walcowe dostosowane do pracy pod największym obciążeniem, łożyska kulkowe, najlepiej spisujące się w szybkich i lekkich pojazdach, czy też łożyska igiełkowe, świetnie znoszące wstrząsy. Łożyska Timken to pełen przekrój nowoczesnych części tego typu, przeznaczonych do samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, autobusów oraz maszyn i urządzeń – rolniczych i przemysłowych. Części samochodowe Timken to pojedyncze łożyska, jak również komplety łożysk. Ofertę uzupełniają piasty koła oraz czujniki elektryczne.
Firma Timken to jedna z najważniejszych firm w historii, jeśli chodzi o produkcję łożysk motoryzacyjnych. Niezmiennie, od ponad 100 lat, przedsiębiorstwo zajmuje jedną z czołowych pozycji wśród producentów łożysk samochodowych i nie tylko. Firma dostarcza części na pierwszy montaż. Szacuje się, że ok. 80% nowych samochodów trafiających na amerykańskie drogi posiada łożyska Timken. Producent obecny jest na całym świecie, oferując również części na aftermarket.