- Liczba drzwi: 3/4/5
- Lokalizacja w aucie: Z przodu z lewej
- Tryb pracy: Elektryczny
- Specyfikacja: sans moteur
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ACROLCAR | 01.2467 |
CABOR | 90.1394 |
CITRO | 9221ER |
CITRO | 9221ES |
LEMFO | 60.80865.0 |
LIFT-TEK | LT CT714 L |
MAG | AC919 |
MIRAGLIO | 30/1394 |
PEUGE | 9221ER |
PEUGE | 9221ES |
VALEO | 850932 |
WEZEL | 905261 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Podnośnik szyby to mechanizm, który umożliwia otwieranie i zamykanie bocznej szyby w samochodzie. W każdym pojeździe pozwala on sterować otwarciem szyb przednich, a w wielu pojawia się również w tylnej części pojazdu. Za sprawą dzisiejszych podnośników szyb możemy precyzyjnie ustawić wysokość, na której ma się znajdować szyba, regulując tym samym ilość powietrza napływającego z zewnątrz do kabiny.
W starszych samochodach możemy się spotkać z podnośnikami mechanicznymi, zwanymi również ręcznymi. W tym przypadku do podniesienia szyby dochodzi dzięki dźwigni i linkom wprawionym w ruch poprzez poruszenie korbki obsługiwanej przez kierowcę czy pasażera. Korbka mus znajdować się na drzwiach pod szybą. Od kilkunastu lat normą jest jednak montaż elektronicznych podnośników szyb. Ich obsługa jest szybsza, gdyż wystarczy naciśnięcie odpowiedniego przycisku. Często przyciski te również znajdują się pod odpowiednimi szybami, jednak oprócz tego kierowca dysponuje panelem, który umożliwia mu sterowanie wszystkimi szybami bocznymi w pojeździe. Elektroniczny podnośnik szyby działa dzięki niewielkiemu silniczkowi oraz kablom, prowadzącym od niego do szyb.
Utrata sprawności podnośnika szyby może być bardzo kłopotliwa. Dochodzi do niej przeważnie wskutek zanieczyszczenia któregoś z elementów mechanizmu. Kurz, woda, a nawet piasek to największe zagrożenia dla tej konstrukcji. Wskazana jest interwencja w postaci wymiany podnośnika szyby kiedy tylko zostanie zauważona najmniejsza usterka, gdyż pomoże to uniknąć sytuacji, w której zamknięcie szyby będzie po prostu niemożliwe.