- Rodzaj uszczelnienia: Uszelka gumowo-metalowa
- Średnica koła pasowego [mm]: 59,32
- Wersja: pulley H. 39 mm
- Ilość zębów: 20
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AIRTEX | 1359 |
AISIN | WP-PG002V |
AKS DASIS | 783000N |
AQUAPLUS | 854405 |
AUGRO | 5 07 06 25/Q |
AUGRO | 5 07 51 18/9 |
AUTEX | 986871 |
AVA | PEW007 |
BH SERVICE | 376 801-081 |
BOSCH | 1 987 949 742 |
BUGATTI | PA1053 |
CITRO | 1201.50 |
CITRO | 1201.61 |
CITRO | 95.625.017 |
CITRO | 95.655.208 |
CITRO | 95.656.567 |
COPARTS | 0131 0350 |
DELDIES | DD1372 |
DELDIES | WP1496 |
DOLZ | N405 |
FAI/ADL | WP2891 |
FAI/ADL | WP6110 |
FEBI | 09258 |
FIAT | 9565656788 |
FRIMA | 220 593 |
GK | 986871 |
GP | PA347 |
GRAF | PA348 |
HELLA | 376 801-084 |
HELLA | 8MP 376 801-084 |
HEPU | P871 |
MAG | 350 98 151 200 0 |
MAG | 352 31 617 088 9 |
MAG | 81512 |
METELLI | 240348 |
MEYLE | 111 301 20150 |
MOPR | MCP2891 |
PEUGE | 1201.50 |
PEUGE | 1201.61 |
QUINTON HA | QCP2891 |
RUV | 65904 |
SALER | PA648P |
SASIC | 2011501 |
SKF | VKPC 83615 |
SPIDAN | 0060201 |
SWAG | 62150014 |
TOPRAN | 720 162 |
VALEO | 506029 |
CITROËN
|
FIAT
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa wodna znana także jako pompa cieczy chłodzącej to jeden z najważniejszych elementów układu chłodzenia w każdym samochodzie. Od prawidłowego działania pompy wody zależy poprawne działanie całego systemu.
Podstawowa rola pompy wody sprowadza się do wymuszenia obiegu płynu chłodniczego w układzie chłodzenia. Taki proces sprawia, że ciepło, które zostało wytworzone przez metalowe elementy jednostki napędowej, zostaje przeniesione do chłodnicy.
Do awarii pompy dochodzi stosunkowo rzadko. Niestety każda usterka tego elementu prowadzi do natychmiastowego zatrzymania krążenia płynu chłodzącego, co skutkuje z kolei jego zagotowaniem się. Taka sytuacja może doprowadzić do trwałego uszkodzenia układu korbowego, a co za tym idzie silnika.
Typowe objawy uszkodzenia pompy wody to m.in. metaliczny hałas, który dochodzi do kabiny kierowcy spod maski samochodu, wysoka temperatura płynu chłodzącego, widoczna na wskaźniku, który znajduje się na desce rozdzielczej, a także ubytki płynu chłodniczego i jego plamy widoczne pod samochodem.
Powyższe problemy będące następstwem uszkodzenia pompy wody należy uznać za bardzo poważne. Dlatego zaleca się, by pompę wody wymieniać przy każdym serwisie układu rozrządu. Interwały, które najczęściej podają producenci samochodów to około 100 tysięcy kilometrów. Element ten nie jest drogi w zakupie, a więc warto przemyśleć jego wymianę nim dojdzie do poważniejszych w naprawie usterek.
Uszkodzenie pompy wody jest bardzo groźne, dlatego nie można bagatelizować tego elementu układu chłodzenia.
Behr Hella Service to przedsięwzięcie typu joint venture zainicjowane przez dwa niezależne przedsiębiorstwa –– Behr i Hella. Oba niemieckie podmioty to ważni gracze na rynku części samochodowych. Pod logo Behr Hella Service produkowane i dystrybuowane są wysokiej jakości części układów termicznych. Zatem części samochodowe Behr Hella to elementy układu chłodzenia i ogrzewania, a także klimatyzacji. Oferta Behr Hella to kompleksowy asortyment z kategorii części chłodniczych i grzewczych wykorzystywanych w samochodach osobowych i ciężarowych, a także w pojazdach rolniczych.
Od wielu lat części samochodowe Behr Hella są wykorzystywane do pierwszego montażu przez wielu renomowanych producentów samochodów. Jednocześnie firma przykłada również dużą wagę do rynku części zamiennych. Warto podkreślić, że produkty trafiające na aftermarket nie odbiegają pod względem jakości od oryginalnych części samochodowych oferowanych przez producenta, gdyż powstają na tych samych liniach produkcyjnych.
W przedsięwzięciu prowadzonym przez firmy Behr i Hella oba podmioty mają jasno określone role. Behr zajmuje się produkcją części do układów chłodniczych i klimatyzacji, natomiast Hella odpowiada za rozprowadzanie produktów, wykorzystując swoją międzynarodową sieć dystrybucyjną.