- Tryb pracy: Hydrauliczny
- Typ przekładni kierowniczej: Przekładnia kierownicza z listwą zębatą
- Dla producentów przekładni kierowniczych: ZF
- Długość 1 [mm]: 1180
- Rozmiar gwintu przegub aksialny: M14
Dodaj opinię
(26.11.2022)
Opinia wystawiona dla Przekładnia kierownicza GENERAL RICAMBI RE4055
Producent | Numery OEM |
---|
CASCO | CSB70129GS |
CASCO | CSB70130GS |
CASCO | CSB70131GS |
ERABENELUX | SR2739 |
LIZARTE | 01.64.1300 |
PEUGE | 4000AR |
PEUGE | 4000AX |
SOREA EAI | SOR1641300 |
SPIDAN | 52299 |
TRW | JRP239 |
WAT | FPE031 |
WAT | PG67 |
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Przekładnia kierownicza to istotny element układu kierowniczego, dzięki któremu ruch kierownicy przekłada się na odpowiednie zachowanie kół. Element ten jest bezpośrednio połączony z mechanizmem zwrotniczym, przenosząc na niego ruch obrotowy, wygenerowany przez użytkownika. W dalszej kolejności ruch ten przekazywany jest na koła.
Najczęściej stosuje się dzisiaj tak zwane przekładnie zębatkowe, które jednak znajdują zastosowanie tylko w pojazdach wyposażonych w niezależne zawieszenie. Przenoszenie ruchu obrotowego odbywa się tutaj dzięki zazębianiu się kół, jednak istnieją również inne rodzaje przekładni kierowniczych. Głównie w starszych pojazdach można się spotkać z modelami ślimakowymi oraz śrubowo-kulowymi, które działają na nieco innych zasadach. W celu usprawnienia pracy przekładni oraz zwiększenia jej żywotności, koła zębate pokryte są smarem stałym. Sprawia on, że przekładnia kierownicza nie wymaga konserwacji w czasie jej użytkowania.
Ważną częścią wspomagającą pracę przekładni jest pompa wspomagania. Dzięki niej kierownica porusza się lekko, zwiększając komfort jazdy. Obecnie jest to podstawowe wyposażenie każdego pojazdu. Stosuje się zarówno pompy elektryczne, jak i hydrauliczne. Modele elektryczne mają nieznaczny wpływ na spalanie paliwa, a także zajmują niewiele miejsca, natomiast ich budowa jest mało skomplikowana, przez co są dzisiaj częściej stosowane. Hydrauliczna pompa wspomagania to urządzenie napędzane poprzez pasek klinowy. Praca pompy hydraulicznej znacząco zwiększa spalanie paliwa, co jest jej największą wadą.
General Ricambi to włoski producent części zamiennych. Firma zajmuje się produkcją rozmaitych autoczęści, jednak główne linie produkcyjne stanowią elementy układu przenoszenia napędu oraz układu kierowniczego. W katalogu produktów znajdują się m.in. przekładnie kierownicze, ale również przeguby, półosie oraz wały napędowe. Ponadto, firma wprowadza do produkcji coraz więcej elementów układu hamulcowego. Już dzisiaj wybór zacisków hamulcowych General Ricambi jest całkiem spory.
Przekładnie kierownicze General Ricambi, jak również elementy układu przeniesienia napędu oraz układu hamulcowego to części samochodowe, które są nie tylko produkowane, ale również dystrybuowane przez włoskie przedsiębiorstwo. Firma posiada liczne magazyny zlokalizowane we Włoszech oraz w Hiszpanii. Rozległe hale oraz nowoczesne systemy logistyczne zapewniają szybką i sprawną dystrybucję części samochodowych General Ricambi.
Marka General Ricambi jest znana we Włoszech od ponad 30 lat. Nieco krócej, jednak również od wielu lat, firma działa także na rynkach zagranicznych. Obecnie autoczęści General Ricambi są eksportowane do 17 krajów. Firma posiada bogatą ofertę części zamiennych, które trafiają na aftermarket. Jednak General Ricambi współpracuje również z producentami samochodów, dostarczając części do pierwszego montażu. Z roku na rok General Ricambi staje się coraz bardziej rozpoznawalną i cenioną marką, już nie tylko we Włoszech, ale w całej Europie.