- Napięcie [V]: 12
- Wymiar gwintu: M10X1,25
- Długość całkowita [mm]: 89,4
- Rozmiar klucza: 12
- Moment dokrecenia [Nm]: 18
- Technika połączeń: M4
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ACDELCO | 518GG |
ACDELCO | 93893058 |
AUTODELTA | 3409 |
BORGW BERU | 0100221147 |
BORGW BERU | 0100226183 |
BORGW BERU | 100221147 |
BORGW BERU | 100226183 |
BORGW BERU | 673MJ |
BORGW BERU | 898MJ |
BORGW BERU | 955MJ |
BORGW BERU | GN955 |
BORGW BERU | GV673 |
BORGW BERU | GV898 |
BOSCH | 0 250 202 003 |
BOSCH | 0.250.202.094 |
BOSCH | 250202003 |
BOSCH | 250202094 |
BOSCH | F 005 X12 913 |
BOSCH | F 005 X12 922 |
BOSCH | F005X12913 |
BOSCH | F005X12922 |
BREMI | 25008 |
BREMI | 25012 |
BRISK | 11R173 |
BRISK | 11R173E |
BRISK | 11R398 |
BRISK | 11R398E |
CHAMPION | CH101 |
CHAMPION | CH101002 |
CHAMPION | CH225 |
CHAMPION | CH94 |
CHAMPION | CH94002 |
DELPHI | HDS232 |
DELPHI | HDS270 |
DENSO | DG-105 |
DENSO | DG-162 |
DENSO | DG105 |
DENSO | DG162 |
EYQUEM | 911101108 |
EYQUEM | PVC 503 |
EYQUEM | PVC503 |
FORD | 5023129 |
FORD | E5TZ-12A-342 |
FORD | E5TZ12A342 |
FP DIESEL | GP1056 |
GALLOPER | 36710-42020 |
GALLOPER | 36710-42021 |
GALLOPER | 3671042020 |
GALLOPER | 3671042021 |
GM | 93893058 |
HYUNDAI | 36710-42000 |
HYUNDAI | 36710-42010 |
HYUNDAI | 36710-42020 |
HYUNDAI | 36710-42021 |
HYUNDAI | 36710-42060 |
HYUNDAI | 36710-42550 |
HYUNDAI | 3671042000 |
HYUNDAI | 3671042010 |
HYUNDAI | 3671042020 |
HYUNDAI | 3671042021 |
HYUNDAI | 3671042060 |
HYUNDAI | 3671042510 |
HYUNDAI | 3671042550 |
KIA | 36710-42020 |
KIA | 36710-42021 |
KIA | 3671042020 |
KIA | 3671042021 |
KIA | 3671042510 |
LETRIKA | 11721547 |
LETRIKA | 11721703 |
LUCAS | DS017 |
LUCAS | DS055 |
LUCAS | HDS232 |
LUCAS | HDS270 |
MAG | 600000179510 |
MAG | 60900050606 |
MAG | 62900072304 |
MITSUBISHI | MD014997 |
MITSUBISHI | MD050212 |
MITSUBISHI | MD092392 |
Motorcraft | EZD.18 |
Motorcraft | EZD.U |
Motorcraft | EZD18 |
Motorcraft | EZDU |
NGK | 2161 |
NGK | 2189 |
NGK | 2686 |
NGK | 9974 |
NGK | Y115R |
NGK | Y115R1 |
NGK | Y115T |
NGK | Y115T1 |
NPS | M571I01 |
NPS | M571I04 |
QUINTON HA | CH101002 |
QUINTON HA | CH94002 |
STANDARD | W530 |
HYUNDAI
|
KIA
|
MITSUBISHI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Osprzęt wysokoprężnej jednostki napędowej składa się z wielu elementów. Za jedne z kluczowych dla działania silnika Diesla należy uznać świece żarowe. To właśnie dzięki ich pracy dochodzi do rozruchu silnika, niezależnie od warunków atmosferycznych. Niestety świece, szczególnie w nowoczesnych samochodach, bardzo szybko ulegają zużyciu.
Awaria świec żarowych jest łatwa w diagnozie. Nowsze samochody wyposażono w odpowiedni sygnał informacyjny – kontrolka na desce rozdzielczej, która powiadamia kierowcę, że doszło do usterki świec żarowych. Niestety takiej kontrolki nie znajdziemy w starszych modelach samochodów i awarię należy zdiagnozować samodzielnie lub u mechanika.
Typowe objawy uszkodzonych świec żarowych to przede wszystkim nierówna praca silnika (pierwsze kilka minut od uruchomienia). Ponadto da się zauważyć szarpanie jednostki napędowej, wyraźny spadek mocny oraz problemy z rozruchem. Czarny dym z układu wydechowego podczas odpalania samochodu może być także zwiastunem uszkodzonych świec.
Z reguły uszkodzeniu ulega najpierw tylko jedna ze świec żarowych, dlatego niekiedy ciężko zauważyć poszczególne nieprawidłowości. Awaria kolejnej ze świec jednak wyraźnie pogorszy funkcjonowanie silnika i powyższe symptomy będą bardziej widoczne.
Do usterki świec żarowych dochodzi zwykle na skutek co najmniej kilku czynników. Za najczęstsze podaje się przegrzanie świec oraz kiepski stan układu wtryskowego. Ponadto za istotne należy uznać warunki eksploatacji. Jazda na krótkich odcinkach w dużym stopniu obciąży świece żarowe i skróci ich żywotność.
Wymiana świec żarowych to podstawowa z czynności obsługowych pojazdów z silnikiem Diesla.
Wybór świec żarowych nie należy do łatwych ze względu na obszerny wybór części zamiennych. Przed podjęciem ostatecznej decyzji warto zapoznać się z opiniami na temat poszczególnych producentów.
Valeo to niezależna grupa przemysłowa, która jest obecnie liderem w branży motoryzacyjnej. Firma zaopatruje w części zamienne niemal cały świat. Najlepiej oddadzą to liczby – marka Valeo reprezentowana jest w 26 krajach, posiada 128 zakładów produkcyjnych, 9 centrów dystrybucyjnych oraz ponad 60 centr badawczych.
Firma rozpoczęła działalność od produkcji klocków hamulcowych do samochodów osobowych. Pierwsze sukcesy pozwoliły przedsiębiorstwu na poczynienie sporych inwestycji, co poskutkowało poszerzeniem asortymentu m.in. o kompletne zestawy sprzęgła, a w dalszych latach także innych części samochodowych.
Wraz z upływem czasu i licznymi sukcesami marka Valeo skierowała się ku globalizacji. Części samochodowe Valeo bardzo szybko stały się topowym wyborem zarówno pośród profesjonalistów jak i amatorów. Asortyment części zamiennych Valeo obejmuje aktualnie dziesiątki tysięcy różnych elementów dedykowanych głównie samochodom osobowym. Części samochodowe tej marki są wykorzystywane przez wiodących producentów samochodów w Ameryce (Ford, Chrysler, General Motors), Niemczech (BMW, Volkswagen, Porsche, MAN), Francji (Citroen, Renault), Japonii (Honda, Nissan, Toyota, Mitsubishi), Włoszech (Fiat, Iveco) i nie tylko.