- Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny
- Lokalizacja w aucie: Oś przednia
- Lokalizacja w aucie: Na dole
- Lokalizacja w aucie: Z prawej
- Parzyste numery artykułów: JTC2272
- Materiał: Blacha stalowa
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 211314 |
BIRTH | BR1121 |
BORG BECK | BCA6816 |
COMLINE | CCA2064 |
DELPHI | TC2485 |
FAG | 821 0908 10 |
FIAT | 51810664 |
FIAT | 51932036 |
FIAT | 52026317 |
FIRST LINE | FCA6816 |
FLENNOR | FL10121G |
FORMPART | 1409071 |
LEMFO | 39380 01 |
MAPCO | 59034 |
METZGER | 58068102 |
MEYLE | 216 050 0047 |
MONROE | L15573 |
MOOG | FI-WP-8476 |
NK | 5012378 |
OCAP | 0783263 |
OPEL | 3 52 515 |
OPEL | 3 52 537 |
OPEL | 95511297 |
OPEL | 95514536 |
QUINTON HA | QSA2542S |
RIW | FI6087 |
RTS | 96901181 |
SASIC | 7476217 |
SBS | 19025012378 |
SIDEM | 19073 |
SIDEM | 19079 |
SKF | VKDS 322056 B |
SPIDAN | 50959 |
TALOSA | 4007503 |
TRISCAN | 850015573 |
VAICO | V240228 |
VAUXH | 3 52 515 |
VAUXH | 3 52 537 |
VAUXH | 95511297 |
VAUXH | 95514536 |
VEMA | 26066 |
FIAT
|
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.