- Długość 1/Długość 2 [mm]: 560
- Rodzaj wahacza: Wahacz wzdłużny
- Ciężar [kg]: 0,727
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALFA | 46802682 |
ALFA | 60629903 |
ALFA | 60676173 |
BENDIX | 042893B |
BIRTH | BX3075 |
BORG BECK | BDL6615 |
CORTECO | 49399136 |
CORTECO | 49400190 |
DELPHI | TC1593 |
DENCKERMAN | D120422 |
FAG | 821 0925 10 |
FAG | 829 0424 10 |
FEBI | 23145 |
FIRST LINE | FDL6615 |
FORTUNE LI | FZ4068 |
FRAP | 4231 |
GSP | S060008 |
ITAL1 | 46802682 |
ITAL1 | 60629903 |
ITAL1 | 60676173 |
KAWE | 8500 12602 |
KRAFT AUTO | 4216849 |
LYNXAUTO | C5418LR |
MAPCO | 49067 |
MAXGEAR | 72-1494 |
METZGER | 58000109 |
METZGER | 88000109 |
MEYLE | 15-16 030 0001 |
MOOG | AL-TC-3624 |
MS | 23145B-PCS-MS |
Motrio | 8550500930 |
NK | 5001005 |
OCAP | 0503075 |
OPTIMAL | G7-795 |
PEX | 12.05.191 |
QUINTON HA | QDL5290S |
QUINTON HA | QLS5157S |
RHIAG | 10.17.704 |
RUV | 916017 |
SIDEM | 35067 |
SKF | VKDS 422000 |
SPIDAN | 50311 |
STELLOX | 56-03049-SX |
SWAG | 74 92 3145 |
Stark | SKCA-0050531 |
TALOSA | 46-08394 |
TRISCAN | 8500 12602 |
TRW | JTC932 |
ALFA ROMEO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.