- Materiał: Odlew staliwny
- Rodzaj zaworu: Dla zaworów dolotowych
- Dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu): BFS148S/BFS156S
- Dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu): R172S/R175S
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
WILMINK | WG1462579 |
WILMINK | WG1490477 |
ALFA ROMEO
|
FIAT
|
OPEL
|
SAAB
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wałek rozrządu jest używany głównie w silnikach tłokowych (spalinowych), gdzie jest jest częścią mechanizmu rozrządu zaworowego, służy do otwierania zaworów dolotowych i wydechowych zgodnie z harmonogramem projektowym. Choć jest to co raz rzadsze zjawisko, wałek rozrządu można spotkać w starych pompach wtryskowych, w których są używane do uruchamiania elementów pompy. Te elementy dostarczają paliwo do poszczególnych kolektorów dolotowych lub cylindrów.
Wałek rozrządu to pręt, który obraca się i ślizga po maszynie, aby zamienić ruch obrotowy w ruch liniowy. Ta zmiana ruchu jest realizowana przez wałek rozrządu przesuwający się coraz bardziej od osi obrotu, gdy wałek rozrządu jest popychany przez maszynę.
Wałek rozrządu kontroluje zarówno dopływ paliwa, jak i wydalanie spalin. Składa się z kilku promieniowych krzywek, z których każda przesuwa zawory dolotowe lub wydechowe. Ten wałek rozrządu jest połączony z wałem korbowym za pomocą paska, łańcucha lub kół zębatych. Zapewnia to stały czas zaworów w stosunku do ruchu tłoków.
Wałki rozrządu do silników samochodowych są odlewane w całości z żeliwa. W wyjątkowych przypadkach również kute ze stali, następnie obrabiane mechanicznie i częściowo utwardzane, do czego zwykle stosuje się proces hartowania indukcyjnego.
FAI Auto Parts to brytyjska firma motoryzacyjna, oferująca części samochodowe z wszystkich głównych linii produkcyjnych. W ofercie FAI – Flexatherm Automotive International – znajdują się m.in. wałki rozrządu i głowice cylindrów, które pojawiają się w katalogach niemal od początku działalności przedsiębiorstwa. Jednak dzisiaj firma ma o wiele więcej propozycji. Poza wałkiem rozrządu i głowicą, FAI posiada również inne elementy silnika, jego mechanizmów napędzających i osprzętu. Warto wymienić wydajne pompy oleju, łańcuchy i paski rozrządu czy kolektory. Dużą liczbę referencji stanowią również uszczelki silnikowe.
Części samochodowe FAI to również elementy układu zawieszenia, takie jak sworznie, wahacze tuleje czy stabilizatory. Ponadto, wśród ponad 40 tysięcy referencji znajdują się także części układu kierowniczego, sprzęgła, układu wydechowego i wiele więcej. Wszelkie części samochodowe FAI są poddawane testom jakości, aby do sprzedaży trafiały jedynie produkty, które zadowolą kierowców. Części od firmy FAI są doceniane nie tylko za jakość wykonania, ale także za długi czas bezawaryjnej eksploatacji. Jednocześnie w przypadku autoczęści FAI śmiało można mówić o korzystnej relacji ceny wobec jakości, gdyż produkty są oferowane w przystępnych cenach.
FAI Auto Parts to przedsiębiorstwo, które powstało w Wielkiej Brytanii początkiem lat 60. XX. wieku. Jego założycielem był kierowca wyścigowy Ian Walker. Początkowo firma zajmowała się głównie regeneracją silników w pojazdach wyścigowych, aby z czasem rozpocząć również sprzedaż części do jednostek napędowych. Później, oprócz części silnika do samochodów wyścigowych, zaczęły się pojawiać również elementy do aut osobowych, a następnie także inne autoczęści. Dzisiaj oferta firmy jest już kompleksowa.