- Tryb pracy: Pneumatyczny
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem
- Rodzaj zaworu: Zawór hermetyczny
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BE TURBO | 310010 |
FARE SA | 27228 |
FORD | 1100628 |
FORD | 1461874 |
FORD | 6M21-9D475-BA |
FORD | XM21-9D475-AA |
MAPCO | 83808 |
MEATDORIA | 88070 |
METZGER | 0892331 |
RIDEX | 1145E0016 |
VEMO | V10-63-0019 |
VW | 038 131 501 AQ |
VW | 038 131 501 D |
VW | 038 131 501 G |
AUDI
|
FORD
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zawór egr to element znajdujący się na pograniczu układu wydechowego i dolotowego. Służy on ograniczaniu emisji spalin, co jest rozwiązaniem ekologicznym. Jego zadaniem jest przekazanie części spalin do układu dolotowego, tak aby mogły się one znaleźć w komorze silnika. Domyślnie zawór egr recyrkulacji spalin jest zamknięty, otwiera się dopiero wtedy, gdy jest to możliwe i bezpieczne dla silnika. O ile zawory starszej generacji pozostają w pozycji całkowicie zamkniętej lub całkowicie otwarte, o tyle w nowoczesnym układzie egr szerokość otwarcia zaworu jest regulowana w zależności od aktualnego zapotrzebowania. Należy podkreślić, że zawór egr działa tylko wtedy, gdy silnik pracuje na średnich obrotach, gdyż są to optymalne warunki jego pracy. Oznacza to, że recyrkulacja spalin nie ogranicza mocy silnika, gdyż przy maksymalnych obrotach zawór zostaje zamknięty.
Zawór egr recyrkulacji spalin stosunkowo często ulega awariom. Wynika to z trudnych warunków pracy tego elementu. Zagrażają mu przede wszystkim zanieczyszczenia znajdujące się w spalinach, które gromadząc się w zaworze mogą go zapchać. Ponadto, drażniące działanie spalin niejednokrotnie prowadzi do przepalenia konstrukcji zaworu egr. Objawami awarii egr, które kierowca powinien zauważyć, są: nierówna praca silnika na biegu jałowym, niemożliwość osiągnięcia maksymalnych obrotów, a także kłopot z zapalaniem silnika.
Niesprawność zaworu egr wymaga zwykle jego wymiany, choć w przypadku zapchania zanieczyszczeniami wystarczające może się okazać czyszczenie. Ażeby uniknąć awarii zaworu egr, należy wymieniać go zgodnie z zaleceniami producentów według których w pojazdach z silnikami benzynowymi są one w stanie działać sprawnie do 100 tys. km, natomiast z silnikami wysokoprężnymi wytrzymują maksymalnie do 60 tys. km.
Firma Bugiad działa na rynku od 2001 roku. Przez ten czas zdążyła zdobyć spore doświadczenie, udoskonalić produkty oraz znacząco poszerzyć ofertę. Od początku istnienia firmy jej siedziba mieści się w Niemczech. Przedsiębiorstwo oferuje dzisiaj części samochodowe z licznych kategorii produktowych. Niemniej jednak wciąż jest znane przede wszystkim jako producent części karoserii. Drzwi, klapy samochodowe, zderzaki czy błotniki Bugiad są wysoko cenione w Niemczech oraz na wielu innych rynkach europejskich. Jednak to dopiero początek długiej listy części samochodowych Bugiad. Firma oferuje również między innymi elementy układu napędowego, osłony i odboje, a nawet części hamulcowe. Coraz ważniejszą rolę w ofercie producenta odgrywają części układu oświetlenia pojazdu, w tym kompletne reflektory. Asortyment producenta jest stale poszerzany. Części Bugiad słyną z wysokiej jakości wykonania przy jednocześnie stosunkowo niskich cenach. Stosunek ceny do jakości jest bardzo korzystny, między innymi za sprawą wdrożenia innowacyjnych rozwiązań w zakresie dystrybucji produktów. Oszczędności w tym obszarze umożliwiają nie tylko obniżenie cen produktów, ale również wyższe inwestycje w badania laboratoryjne, które skutkują doskonaleniem części Bugiad.