- System hamulcowy: Lucas
- Ciężar [kg]: 0,021
- Długożć opakowania [cm]: 18,5
- Szerokość opakowania [cm]: 1
- Wysokość opakowania [cm]: 1,2
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
APEC | KIT1168 |
BORG BECK | BBK1340 |
BORG BECK | BBK1436 |
DELPHI | LX0059 |
DELPHI | LX0329 |
MOTAQUIP | VMK954 |
OJD | OJD1091214 |
PAGID | K0097 |
QUICKBRAKE | 1091214 |
TEXTAR | 82058500 |
TEXTAR | 97200058591 |
TRW | PFK408 |
MG
|
ROVER
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Obecnie hamulce tarczowe to najpopularniejsze rozwiązanie w kwestii układu hamowania samochodu. Zwykle kierowcy decydują się na zakup kompletnego zestawu hamulców, jednak czasami pojawia się konieczność dokupienia części. Dodatki i pojedyncze części hamulców tarczowych są potrzebne np. przy niewielkiej awarii któregoś elementu. Poważniejsze usterki wymagają wymiany całych hamulców, jednak w wielu przypadkach nie jest to konieczne.
Najważniejsze części hamulców tarczowych to tarcze oraz klocki hamulcowe. Tarcza to unieruchomiona powierzchnia, do której dociskane są klocki hamulcowe pokryte okładziną cierną. Za sprawą nieruchomego przyłączenia tarczy do wałka wskutek wspomnianego docisku, dochodzi do zahamowania koła. Obecnie zarówno tarcze, jak i klocki hamulcowe wykonuje się z rozmaitych materiałów. Podstawowym materiałem konstrukcyjnym jest stal, jednak części klasy premium to elementy ceramiczne. Należy podkreślić, że hamulce tarczowe to nie tylko tarcza i klocki. Dodatki i części hamulców tarczowych to również m.in. siłowniki, bez których docisk klocków nie byłby możliwy.
Wymiana którejś z części hamulców tarczowych najczęściej zostaje wymuszona ze względu na zniszczenie wywołane dużą siłą tarcia. Zużycie eksploatacyjne jest nie do uniknięcia, jednak można je nieco opóźnić, poprzez odpowiednie korzystanie z hamulców. Nie zaleca się przede wszystkim gwałtownego wciskania pedału hamulca, zwłaszcza jeśli klocki i tarcza są jeszcze nierozgrzane. Ponadto, dla właściwej kompatybilności, wszelkie dodatki i pojedyncze części hamulców tarczowych warto kupować od tego samego producenta.
Mintex to firma motoryzacyjna, która od ponad 100 lat specjalizuje się w produkcji układów hamulcowych. Wysoko cenione przez fachowców są klocki oraz tarcze hamulcowe tej marki. Pozostałe części układu również należą do najlepszych w swoich kategoriach. Warto zaznaczyć, że producent posiada w asortymencie także elementy do starszych, dzisiaj mniej popularnych układów, w tym bębny hamulcowe, wciąż obecne w wielu samochodach.
Producent układów hamulcowych Mintex za cel stawia sobie kompleksowe spełniane potrzeb swoich klientów. Dlatego też poza klockami czy tarczami hamulcowymi, w ofercie znajdują się również okładziny, bez wątpienia należące do najwytrzymalszych na rynku. Producent wspiera klientów również w zakresie konserwacji układów hamulcowych, oferując także środki chemiczne zapobiegające korozji. Ponadto, odpowiednie preparaty marki Mintex wydłużają żywotność hamulców oraz przyciszają odgłosy towarzyszące ich pracy. Klienci, dla których ograniczenie hałasu to priorytet, mogą również rozważyć zakup foli tłumiących lub blaszek marki Mintex.
Przedsiębiorstwo Mintex to dostawca części układów hamulcowych do samochodów osobowych, jednak od lat firmie ufają również zespoły wyścigowe. Z pewnością wykorzystywanie układów hamulcowych w pojazdach wyścigowych to dowód ich najwyższej jakości. Hamulce Mintex są zdolne do intensywnej pracy nawet w najtrudniejszych warunkach. Ponad 100-letnie doświadczenie oraz stałe doskonalenie produkowanych podzespołów w 14 centrach badawczych zapewniają najwyższą jakość układów hamulcowych produkowanych przez Mintex.