Zależność jest taka – im szybszy samochód, tym w lepsze hamulce powinien zostać wyposażony. Wraz z rozwojem motoryzacji konstruktorzy bardzo szybko zdali sobie sprawę z tego, że szybki samochód należy równie szybko zatrzymać. Tym samym, wraz z rozwojem silników spalinowych następował jednoczesny rozwój układów hamulcowych. Dziś najlepszym i najbardziej wydajnym pod tym względem jest tarczowy układ hamulcowy, który sukcesywnie wypiera z rynku rozwiązania ...
Historia Skody Rapid rozpoczęła się w 1934 roku, w czasach, gdy samochody nie były może tak mocne i komfortowe, za to słynęły z niezwykłej elegancji i stylu. Początkowo była to jedynie wersja Skody 420 produkowana zaledwie przez rok (do 1935 r.) i dostępna w trzech wersjach nadwozia: dwudrzwiowy sedan, czterodrzwiowy sedan oraz dwudrzwiowy kabriolet. Łącznie wyprodukowano 480 egzemplarzy tego samochodu.
Pierwsza faktyczna generacja Skody Rapid, traktowanej jako odrębny model, pojawiła ...