Zgodnie z prawem, pojazdy wielośladowe muszą być wyposażone w dwa niezależne od siebie systemy hamulcowe, a więc hamulec roboczy oraz hamulec postojowy (ręczny). Hamulec ten został nazwany „ręcznym” z uwagi na fakt, iż był on uruchamiany poprzez zaciągnięcie konkretnej za pomocą dłoni dźwigni w samochodzie. Bywały również auta, w których hamulec postojowy był uruchamiany nogą. Obecnie w najnowszych modelach aut wielu marek te czynności zostały zastąpione elektronicznym ...
Historia Skody Rapid rozpoczęła się w 1934 roku, w czasach, gdy samochody nie były może tak mocne i komfortowe, za to słynęły z niezwykłej elegancji i stylu. Początkowo była to jedynie wersja Skody 420 produkowana zaledwie przez rok (do 1935 r.) i dostępna w trzech wersjach nadwozia: dwudrzwiowy sedan, czterodrzwiowy sedan oraz dwudrzwiowy kabriolet. Łącznie wyprodukowano 480 egzemplarzy tego samochodu.
Pierwsza faktyczna generacja Skody Rapid, traktowanej jako odrębny model, pojawiła ...