Zawieszenie samochodowe to bez wątpienia skomplikowana konstrukcja, która we współczesnych pojazdach pełni przede wszystkim funkcję stabilizacyjną. Dzięki wielu poszczególnym elementom zawieszenia kierujący w trakcie jazdy nie odczuwa pokonywania nierówności znajdujących się na drodze, a samochód trzyma się jej ...
Produkowany od 2007 roku Nissan Qashqai to kompaktowy cross-over zaliczany według przyjętej w Polsce klasyfikacji do segmentu I – do segmentu tego należą samochody posiadające cechy umożliwiające im sprawne poruszanie się w terenie oraz auta przypominające pojazdy terenowe, lecz w praktyce przeznaczone do jazdy po drogach utwardzanych. Jako klasyczny cross-over, Nissan Qashqai posiada cechy terenowego SUV-a oraz auta typowego dla segmentu C (średniego samochodu przeznaczonego do jazdy ...
Marka SKF (Svenska Kullagerfabriken AB) to szwedzki producent i zarazem największy obecnie na świecie dostawca łożysk tocznych, opraw łożyskowych, a także części i przyrządów wykorzystywanych do łożyskowania. Firma posiada ponad 100 profesjonalnych fabryk zlokalizowanych w 28 krajach na całym świecie, również w Polsce (od 1923 roku). Dodatkowo SKF dysponuje własnymi placówkami badawczymi oraz dostarcza na rynek nowe standardy i typy łożysk tocznych. Jednak to nie cała oferta szwedzkiego SKF. Producent dostarcza również wysokiej jakości podzespoły samochodowe, części do kół, silnika, układu przeniesienia napędu, układu kierowniczego oraz systemu zawieszenia.
Wahacz marki SKF charakteryzuje się wysoką jakością wykonania, bezpieczeństwem użytkowania, a jego produkcja odbywa się z zachowaniem fabrycznych norm, co przekłada się na idealne dopasowanie wahacza. Jest to bardzo ważny element całego układu zawieszenia, który łączy ze sobą inne elementy zawieszenia przymocowane do nadwozia.
Wahacz SKF jest zbudowany najczęściej z aluminium lub metalu. Są to materiały trwałe, wytrzymałe na wszelkie uszkodzenia i odkształcenia mechaniczne. Wahacz firmy SKF spotykany jest również jako element żeliwny, jednak są to rozwiązania wypierane już z rynku przez części stalowe i aluminiowe, w zależności od konstrukcji samochodu. Szwedzki producent oferuje zarówno wahacze wzdłużne (proste, rozwidlone oraz korbowe), jak i skośne (wykorzystywane najczęściej przy osiach napędowych kół niekierowanych).
Wahacz marki SKF kuty z aluminium lub materiały stalowego jest dodatkowo lakierowany kataforetycznie, dla zapewnienia doskonałej ochrony antykorozyjnej. Wbudowane w niego przeguby kulowe są wykonane ze stali z dodatkową wkładką z tworzyw sztucznych. Zabudowane tuleje powstają z kauczuku o określonej twardości, w zależności od zastosowania. Każdy wahacz SKF jest dostarczany z nakładką ochronną z tworzyw sztucznych, którą należy usunąć przed montażem.
Marka SKF od ponad 70. lat ściśle współpracuje z włoskim koncernem Ferrari, a przede wszystkim z zespołem Formuły 1 – Scuderia Ferrari. Jest to najdłuższa nieprzerwana współpraca techniczna w całej historii królowej sportów motorowych – Formuły 1. SKF to także sponsor i oficjalny dostawca zawodów Super TC2000 w Argentynie, a także stały partner zespołów Formuły Student.
Powiązania: