W segmentach aut popularnych jednym z najczęściej stosowanych typów zawieszenia tylnego jest belka skrętna. Jej sukces nie wziął się znikąd. Prosta konstrukcja pozwala producentom motoryzacyjnym zaoszczędzić pieniądze, zaoszczędzić przestrzeń i zaoszczędzić kierowcom kłopotu. Najmniej trwałą wersję rozwiązania stosują Francuzi. Jednak nawet z belką skrętną w Peugeocie czy Citroenie da się żyć.
W prasie motoryzacyjnej bardzo często można przeczytać, że podstawą trwałości samochodu jest regularny serwis. O ile stwierdzenie jest chętnie powtarzane, o tyle bardzo rzadko autorzy starają się wyjaśnić na czym tak właściwie ma on polegać. Sprawdźcie o jakich okresowych wymianach musicie pamiętać i jakie zaniedbania mogą zadecydować o poważnej awarii.
Łańcuch rozrządu jest swojego rodzaju koordynatorem. To dzięki niemu elementy głowicy idealnie współgrają z tłokami i to za jego sprawą w bloku silnika dystrybuowany jest moment obrotowy. Niegdyś łańcuchy były pancerne, dzisiaj niestety już nie są tak trwałe. Sprawdźcie co powinniście wiedzieć o tym rodzaju napędu rozrządu.
To jeden z tych elementów silnika diesla, który pechowcom śni się po nocach. Wtryskiwacze paliwa w nowoczesnych jednostkach napędowych są niezwykle precyzyjne, ale stały się też równie delikatne. Nic dziwnego, że dość często ulegają uszkodzeniom. Jakie są objawy awarii wtryskiwaczy i co można zrobić, aby ich naprawa nie wydrenowała naszego portfela? Przeczytajcie nasz poradnik.
Od przybytku głowa nie boli – to powiedzenie na pewno nie sprawdza się w motoryzacji. A już szczególnie, gdy mówimy o prawidłowym poziomie oleju w silniku samochodu. Niedawno przybliżaliśmy Wam skutki eksploatacji silnika, w którym stan oleju jest znacznie przekroczony. Pora przyjrzeć się przyczynom. Te mogą być bardzo różne, ale zwykle oznaczają jedno – awarię, którą trzeba jak najszybciej usunąć.
Wyciek płynu samochodowego może być trudny do zidentyfikowania przez niedoświadczonych kierowców. Istnieje jednak kilka praktycznych wskazówek, które pomogą ustalić jaki rodzaj płynu wydobywa się z naszego auta na zewnątrz.
Podwozie charakteryzuje się kilkoma parametrami, które nazywane są wspólnie geometrią podwozia. Po co stosować konkretne ustawienia, jak sprawdzić prawidłową geometrię kół i co zrobić regulacja nie jest prawidłowa?
Dziś nikt specjalnie nie przejmuje się serwisem własnego auta. Samochody są zbyt skomplikowane by otwierać maskę ze śrubokrętem w ręku i robić cokolwiek samodzielnie. Właściciele samochodów mogą liczyć tylko na serwisy autoryzowane lub niezależne oraz na kompetencje mechaników. Wystarczy trzymać się okresów między przeglądowych i wszystko powinno działać jak trzeba. Jednak nie do końca jest to prawdą i czasami lepiej wziąć pewne sprawy w swoje ręce.
Współczesne silniki Diesla są zupełnie inne niż kilkanaście lat temu. Powszechnie panują opinie, że wyjątkowo często się psują, a ich życie kończy się na przebiegu rzędu 200-250 tys. km. Po części trudno się z tym nie zgodzić, bo wielu producentów zaliczyło większe i mniejsze wpadki podczas projektowania współczesnych motorów, ale w wielu przypadkach da się wydłużyć życie diesla i zmniejszyć koszty eksploatacji poprzez odpowiednią technikę jazdy i dbałość o serwis.
Zawieszenie jest kolejnym elementem konstrukcji pojazdu, w którym musimy liczyć się z kompromisami. Trzema najistotniejszymi czynnikami są tu komfort jazdy, przyczepność do podłoża i cena danego układu. Jak w tej klasyfikacji plasuje się zawieszenie wielowahaczowe?
Jedną z podstawowych funkcji układu wydechowego jest zminimalizowanie hałasu wytwarzanego przez silnik, ale nawet całkowicie sprawny wydech potrafi być źródłem niepotrzebnych dźwięków. Co jest ich przyczyną? Sprawdźmy.
O znaczeniu oleju przekładniowego, który odpowiada za zachowanie sprawności skrzyni biegów nie ma potrzeby przypominać. Pozostaje tylko pytanie - jak dbać o swój samochód w zakresie kontroli płynu przekładniowego?
Kierowcy poruszający się europejskimi samochodami wyprodukowanymi w ciągu ostatnich 15 lat często nawet nie wiedzą, czym jest luz zaworowy, a już tym bardziej nie potrzebują go ustawiać. Co innego właściciele aut japońskich.
W silniku spalinowym olej silnikowy jest podstawowym czynnikiem zapobiegającym zatarciu. Spełnia również dodatkowe funkcje: chłodzi przegrzewające się elementy i doszczelnia je. Zabezpiecza też metalowe elementy przed korozją. Dlatego warto dbać o jego odpowiedni poziom.
Klimatyzacja wyraźnie poprawia komfort jazdy w upalne dni i aktualnie jest stosowana w coraz większej ilości modeli samochodów. Nowa klimatyzacja powinna działać bez zarzutu, z biegiem czasu jednak może dojść do jej zużycia, zabrudzenia, a nawet zagrzybienia.
Zbieżność kół wpływa na jazdę samochodem, nie wszyscy jednak wiedzą w jaki sposób. Po co stosować konkretne ustawienia, jak sprawdzić jakie zastosowane jest w użytkowanym samochodzie i co zrobić gdy regulacja nie jest prawidłowa?
Wszyscy kierowcy zdają sobie sprawę z tego jak istotne są sprawne hamulce w ich samochodzie. Większość decyduje się powierzyć konserwacje układu hamulcowego specjalistom. Pasjonaci wiedzą jednak, że niektóre czynności można bezpiecznie wykonać samemu, choć są one dość czasochłonne.
Łożysko koła stanowi podstawowy element układu zawieszenia wielu pojazdów. We współczesnych samochodach łożyska koła często występują jako część zintegrowana z piastą. Prawidłowa praca piasty i łożyska jest niezwykle istotna, a wszelkie usterki mogą być bardzo niebezpieczne. Sprawdźmy zatem jak elementy te są skonstruowane oraz co je charakteryzuje.
W celu wstępnego określenia stanu zużycia amortyzatorów nie musimy każdorazowo wybierać się do Stacji Obsługi Pojazdów. Jak zatem we własnym zakresie ustalić czy nasze amortyzatory mogą nadawać się do dalszej eksploatacji?
Jak prawidłowo dobierać amortyzatory do samochodu? Na które rozwiązania warto postawić, a jakich należy raczej unikać? Czy wybór rodzaju amortyzatorów może mieć wpływ na komfort podróżowania samochodem?