Krąży przekonanie, że układ recyrkulacji spalin może zostać odcięty. Aktualnie zdecydowana większość kierowców nie wymienia zaworu EGR, gdy jest to konieczne, a po prostu postanawia go zaślepić. Jakie ma to skutki dla silnika? Czy zawór układu recyrkulacji spalin (EGR) może zostać odcięty bez konsekwencji? Dlaczego kierowcy decydują się na taki zabieg?
System EGR znajduje się w niemal każdym samochodzie. Jego obecność obniża toksyczność spalin i poprawia stan termiczny jednostki napędowej. Niestety, zawór EGR należy do typowych części eksploatacyjnych i dlatego co jakiś czas trzeba go wymienić.
Dobra widoczność podczas jazdy to istotna kwestia, która jest często zaniedbywana przez kierowców. Od dobrze wyczyszczonych szyb zależy, czy będziemy w stanie poprawnie ocenić odległość i zauważyć ewentualne przeszkody na drodze. Między innymi dlatego dobrze jest wiedzieć, kiedy należy wymienić wycieraczki i jak je dobrać.
Nie od dziś wiadomo, że największy wpływ na trwałość sprzęgła w samochodzie ma jego kierowca. Wystarczy przestrzegać kilku istotnych zasad, by uniknąć kosztownych napraw i maksymalnie wydłużyć żywotność tego podzespołu. Ile wyniesie trwałość sprzęgła, jeżeli zastosujemy się do sprzyjającej sprzęgłu jazdy?
Wycieraczki samochodowe to bez wątpienia podstawowy element każdego samochodu. Niestety, są często bagatelizowanym podzespołem. Dwa lub trzy gumowe pióra są zwykle eksploatowane zbyt długo, a kierowcy zwlekają z ich wymianą. W praktyce może się to okazać bardzo niebezpieczne, bowiem jedynie sprawne wycieraczki są w stanie zapewnić optymalną widoczność w stosunkowo trudnych warunkach atmosferycznych.
Na rynku gadżetów motoryzacyjnych można znaleźć niemal każdy kolor żarówki - dostępne są między innymi w kolorze niebieskim, zielonym, fioletowym i czerwonym. Niby żadna nowość i to nadal żarówka, ale czy wolno ich używać na polskich drogach?
Podstawowym elementem wyposażenia każdego samochodu są wycieraczki, których zadaniem jest ścieranie wody deszczowej, śniegu i pozostałych zabrudzeń mogących pojawić się na szybie w trakcie jazdy. Bez wycieraczek poruszanie się po drogach podczas intensywnych opadów atmosferycznych byłoby bardzo trudne.
Technologia motoryzacyjna idzie stale do przodu. Tradycyjne rozwiązania mechaniczne coraz częściej zostają wyparte z rynku na rzecz nowoczesnych systemów elektromechanicznych, które określane są mianem przyszłości motoryzacji. Doskonałym przykładem takiej modernizacji jest nowatorski system clutch-by-wire – innowacyjne rozwiązanie, które pozwala zastąpić konwencjonalny układ sterowania sprzęgłem.
Jesień już niemal w pełni. O ile latem problemów z rozruchem nie mają nawet mocno wyeksploatowane jednostki napędowe, to kłopoty zaczynają się wtedy, gdy robi się chłodniej. Jeśli rozrusznik reaguje prawidło, a silnik i tak nie zapala lub robi to bardzo opornie i pracuje nierówno, przyczyn należy szukać w układzie zapłonowym.
Samochód to obecnie podstawowy środek transportu, który od dawna przestał być symbolem luksusu. Dziś prawie każdy posiada przynajmniej jedno auto. Wielu kierowców nie dba jednak o to, by ich pojazd był możliwie jak najdłużej sprawny. Większość zwleka z wymianą zepsutych części, które najczęściej ulegają uszkodzeniom przy okazji nieumiejętnego parkowania.
Przeciętny użytkownik samochodu nie widzi dużej różnicy między innowacyjnymi produktami a standardowymi klockami hamulcowymi – zwykle jedyną różnicą dla kierowców okazuje się firmowy symbol i nieco wyższa cena. Istotne różnice ujawniają się dopiero w trakcie eksploatacji.
Układ klimatyzacji w samochodzie odpowiada za poprawienie komfortu jazdy i samopoczucia kierowcy w czasie letnich upałów. Osusza i schładza powietrze w kabinie auta. Podczas deszczu szybko pozwala pozbyć się pary wodnej, która osadza się na wewnętrznych częściach szyb. Użytkownicy często przypominają sobie o klimatyzacji dopiero na wiosnę, gdy zaczyna się robić ciepło.
Zakup używanego samochodu wielu użytkowników uznaje za pozbawiony ryzyka. A ryzyko istnieje zawsze i nie jest małe. Zanim podejmiecie decyzję o zakupie danego egzemplarza należy koniecznie sprawdzić zgodność numeru VIN z tym, który zapisany jest w dowodzie rejestracyjnym samochodu.
Samochody osobowe nie posiadają zbyt dużych możliwości transportowych, aczkolwiek można to zmienić montując w samochodzie hak holowniczy, do którego doczepia się przyczepę, która znacznie zwiększy pakowność auta. Hak to bardzo użyteczne rozwiązanie, a zdecydowana większość samochodów nie ma przeciwwskazań, aby go zamontować.
Bardzo częstą przyczyną utraty powietrza w oponie jest stopniowe ulatnianie się powietrza, co zwykle pozostaje niezauważone, aż do chwili, kiedy jest za późno. Obecnie większość firm oferuje różne systemy wczesnego ostrzegania, które informują kierowcę o utracie powietrza w oponie. Oprócz tego, od 1 listopada ubiegłego roku wszedł w życie przepis o obowiązkowym wyposażeniu każdego nowego samochodu w czujniki ciśnienia powietrza w ogumieniu.
Sezon na burze trwa. W Polsce na przełomie ostatniego tygodnia mieliśmy do czynienia z poważnymi anomaliami pogodowymi – wiatr zrywający dachy i grad wielkości piłeczek do golfa. W takiej sytuacji kierowcy powinni zadać sobie pytanie odnośnie odpowiedniego zachowania się na drodze podczas ulewnych burz.
Układ klimatyzacji w samochodzie to system wymagający co pewien czas pewnych zabiegów kosmetyczno-pielęgnacyjnych, które mają na celu zapewnienie jego długiej i bezawaryjnej pracy. Niestety, większość kierowców zapomina o obowiązkach związanych z obsługą tego układu i zaczyna reagować dopiero w sytuacji, gdy wewnątrz kabiny odczuwalny jest nieprzyjemny zapach.
Lato to z reguły bardzo przyjemna pora roku. Większość użytkowników sądzi, że jest także niezwykle przyjazna dla naszego samochodu. Niestety, lato stawia przed autem dość poważne wyzwania ze względu na swoją meteorologiczną specyfikę. Czego należy się obawiać? Do największych wyzwań należą przede wszystkim: wysokie temperatury, ostre promieniowanie słoneczne i krótkotrwałe, ale bardzo obfite deszcze. Co zrobić, by te niekorzystne zjawiska nie sprawiły nam kłopotów podczas wakacyjnych wojaży?
System klimatyzacji to obecnie standard niemal w każdym samochodzie, który w istotny sposób podwyższa komfort podróży. Chyba każdy kierowca docenia przyjemny chłód, który wydostaje się z nawiewów i umila jazdę w upalne dni. Klimatyzacja wpływa także bardzo pozytywnie na bezpieczeństwo w ruchu drogowym – brak zaparowanych szyb oraz poprawa samopoczucia i koncentracji kierowcy to niezwykle cenne atuty tego układu.
Jedną z przyczyn braku mocy i gaśnięcia silnika podczas jazdy jest zanieczyszczony filtr paliwa. Dzieje się tak, ponieważ pewna partia zbiorników, zwłaszcza tych starszych została od środka pokryta farbą , która po jakimś czasie ulega złuszczeniu i mocno zapycha filtr. Oczywiście do zatkania filtra może dojść także na skutek innych zanieczyszczeń, które mogą przedostać się do układu.