- Prąd ładowania alternatora [A]: 65
- Napięcie [V]: 12
- Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
- Liczba rowków: 4
- Gwarancja: 2 lata gwarancji
- Ilość żeber: 4
- Średnica koła pasowego [mm]: 60
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10441837 |
ALANKO | 10442892 |
ALANKO | 11441837 |
ALANKO | 11442892 |
AS-PL | A4003 |
AS-PL | A4003PR |
AS-PL | A4003PR2 |
AS-PL | A4003PR3 |
AS-PL | A4003PR4 |
AS-PL | A6228 |
AS-PL | A6228PR |
BORG BECK | BBA2249 |
BOSCH | 0 986 039 471 |
BOSCH | 0 986 080 540 |
BOSCH | F 042 307 010 |
CASCO | CAL30100AS |
CASCO | CAL30100GS |
CASCO | CAL30100OS |
CEVAM | 4385 |
DA SILVA | 016481 |
DA SILVA | JA016481 |
DA SILVA | MAQ0260 |
DELCOREMY | 218.129.652 |
DELCOREMY | DRA 3353 |
DELCOREMY | DRA 3415 |
DELCOREMY | DRA3353X |
DELCOREMY | RAA14464 |
DENSO | DAN-511 |
DRI | 218.129.652 |
DRI | 218.175.652 |
DRI | 218.327.602 |
EAI | 56324 |
ELSTOCK | 28-2504 |
ELSTOCK | 28-6854 |
FARCOM | 111411 |
FARCOM | 118850 |
FIAT | 46 231 693 |
FIAT | 46 407 644 |
FIAT | 46 407 647 |
FIAT | 46 420 960 |
FIAT | 46 530 060 |
FIAT | 46 769 376 |
FIAT | 46 800 158 |
FIAT | 46419297 |
FIAT | 46758244 |
FIAT | 46800157 |
FIAT | 5 895 028 |
FIAT | 51 700 669 |
FRIESEN | 90 39 471 |
H.C A/S | CA 890 IR |
HBELPARTS | 32 039 471 |
HELLA | 8EL 011 710-151 |
HELLA | 8EL 011 711-061 |
HELLA | 8EL 731 724-001 |
HELLA | 8EL012430-431 |
KAGER | 71-0217 |
LAUBER | 11.0890 |
LAUBER | LAU 11.0890 |
LOMBA | SA553 |
LUCAS | LRB 148 |
LUCAS | LRB00148 |
LUCAS | LRB00215 |
MAG | 0 63321173010 |
MAG | 063 32 160 001 0 |
MAG | 063 32 160 501 0 |
MAG | 0633 21600 |
MAG | 633 212 00 |
MAG | 633 212 33 |
MAG | 633 212 70 |
MAG | 633 216 00 |
MAG | 633 217 12 |
MAG | 633 218 48 |
MAG | 63303739 |
MAG | 63320200 |
MAG | 63320219 |
MAG | 63320253 |
MAG | 63320319 |
MAG | 63320500 |
MAG | 63321470 |
NK | 4839471 |
PEUGE | 1682805580 |
PEUGE | 4404F1 |
PRESTOLITE | 20110148 |
PRESTOLITE | 20110214 |
QUINTON HA | QRA2085 |
SPIDAN | 5277 |
STARDAX | STX100015 |
TRW | LRB148 |
UNIPOINT | ALT-4216 |
VALEO | 2 541 728 |
VALEO | 2 541 728A |
VALEO | 436 481 |
VALEO | 440494 |
VALEO | 746056 |
VALEO | 746856 |
VALEO | A 11 VI 46 |
VALEO | NA 466 |
VALEO | a11vi46 |
VALEO | va305 |
VEMO | V24-13-39471 |
WAI | 20984N |
FIAT
|
LANCIA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.