- System hamulcowy: FAG
- Średnica tłoka [mm]: 15,9
- Materiał: Aluminium
- Wymiar gwintu: 1x M10x1.0
- Rozstaw srub mocujących: 10,5
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 42004 |
ABE | C5W007ABE |
APEC | BCY1369 |
APEC | BWC8207 |
ATE | 020154 |
ATE | 24.3215-0903.3 |
AUDI | 1H0.611.053A |
BARUM | BAW1501 |
BORG BECK | BBW1632 |
BOSCH | F 026 009 438 |
BRAKE ENG | WC1375BE |
BRAKE ENG | WC4999 |
BREMBO | A 12 382 |
BREMSI | BC0121 |
BREMSI | BC0725 |
CAR | 3528 |
CIFAM | 101-598 |
DELPHI | LW 42311 |
DELPHI | LW 45026 |
ERT | 300062 |
FAG | R15026A1 |
FEBI | 06098 |
FERODO | FHW4033 |
FTE | R15026A1 |
GIRLING | 5002111 |
HAVAM | WC30324 |
HELLA | 8AW 355 531-611 |
JURATEK | JCY1066 |
KAMOKA | 1110017 |
KAWE | W4371 |
KRAFT AUTO | 6030072 |
LPR | 4371 |
MAG | 360219230345 |
MAPCO | 2249 |
MAXGEAR | 19-0159 |
METELLI | 04-0598 |
METZGER | 101-598 |
MEYLE | 100 611 0056 |
MOTAQUIP | VWC730 |
Motrio | 8550501777 |
NK | 804740 |
OPTIMAL | RZ-4010A |
PEX | 1.15.573 |
PROTECHNIC | PRH2330 |
QUINTON HA | BWC 3582 |
SAMKO | C02141 |
SAMKO | C20615 |
SEAT | 1H0.611.053A |
SPIDAN | C3557 |
STELLOX | 05-83475-SX |
SWAG | 30 90 6098 |
Stark | SKWBC-0680023 |
TEXTAR | 34003300 |
TOPRAN | 103 065 |
TRISCAN | 8130 29021 |
TRUSTING | CF725 |
TRW | BWB111 |
TRW | BWB111A |
VAG | 1H0 611 053A |
VALEO | 402226 |
VILLAR | 623.5083 |
VW | 1H0.611.053A |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.