- Materiał: Żeliwo
- Otwór o śr[mm]: 28,57
- System hamulcowy: BENDIX
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABS | 2325 |
ATE | 020349 |
ATE | 24.3228-1104.3 |
ATE | 27.3200-0805.3 |
BENDIX | 211454B |
BOSCH | 0 204 116 037 |
BOSCH | F 026 002 037 |
BRAKE ENG | WC1548BE |
BRAKE ENG | WC4608 |
BREMBO | A12019 |
CIFAM | 101-320 |
DELPHI | LW21454 |
FERODO | FHW4600 |
FIRST LINE | FBW1260 |
FRITECH | CF448 |
FTE | R28032A1 |
INBRA | WCY3708 |
LPR | 4608 |
MGA | C1708 |
NK | 803723 |
PEUGE | 4402.28 |
RAICAM | 85230900 |
RHIAG | NT3708 |
ROADHOUS | 211309 |
SAMKO | C11309 |
SBS | 1340803723 |
SEIM | 7386 |
TRUSTING | CF448 |
TRW | BWN130 |
VILLAR | 6236591 |
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Metelli to włoskie przedsiębiorstwo, prowadzące działalność międzynarodową. Firma zajmuje się produkcją rozmaitych części samochodowych. W ofercie znajdują się tysiące referencji, wśród których na pierwszy plan wysuwają się pompy wody. W tym obszarze Metelli zaspokaja potrzeby niemal całego rynku, oferując wybór pomp spośród ponad 800 pozycji. Produkty te cechuje najwyższa jakość wykonania za sprawą w pełni automatycznej produkcji. Ponadto, ważną część asortymentu firmy stanowią części silnika, które znajdują się w ofercie producenta od początku jego istnienia. Ponad pół wieku doświadczenia pozwoliło wypracować procesy, które zapewniają sprawną produkcję najwyższej jakości elementów.
Poza wymienionymi powyżej częściami samochodowymi, w ofercie Metelli znajdują się również elementy układu hamulcowego. W ostatnich latach ta część oferty została znacznie rozbudowana, przez co dzisiaj Metelli umożliwia skompletowanie pełnego układu hamulcowego. Na szczególne wyróżnienie zasługują tarcze hamulcowe Metelli doceniane za precyzję wykonania. W asortymencie producenta znaleźć można około 700 modeli tarcz hamulcowych.
Ideą firmy Metelli jest tworzenie części zamiennych o jakości zbliżonej lub lepszej niż części z pierwszego montażu. Jest to możliwe dzięki pracy najlepszych inżynierów w centrach badawczych, w których regularnie analizowane są części OEM. Utrzymywanie najwyższych standardów produkcji czyni Metelli jedną z najbardziej prestiżowych marek samochodowych części zamiennych dostępnych na rynku wtórnym.