- Materiał: Aluminium
- Otwór o śr[mm]: 17,46
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABS | 72793X |
APEC | BCY1022 |
APEC | BWC8166 |
ASHIKA | 67-00-002 |
ASHIKA | 67-08-837 |
ATE | 020512 |
ATE | 24.3217-1725.3 |
BENDIX | 214431B |
BLUEPRINT | ADK84441 |
BOSCH | 0 986 475 856 |
BOSCH | F 026 009 856 |
BRAKE ENG | WC1896BE |
BRAKE ENG | WC5544 |
BREMBO | A12467 |
CIFAM | 101-682 |
DELPHI | LW62051 |
FERODO | FHW4112 |
FRITECH | CF544 |
FTE | R1708531 |
HELLA | 355530051 |
HELLA | 8AW 355 530-051 |
INBRA | WCY4065 |
JAPANPAR | CS-002 |
JAPANPAR | CS-837 |
JAPKO | 67002 |
JAPKO | 67837 |
LPR | 5544 |
MGA | C1971 |
NIPPARTS | J3238037 |
NK | 805203 |
OPENPARTS | FWC3293.00 |
QUINTON HA | BWC3667 |
RAICAM | 85339300 |
REMSA | C1517.48 |
RHIAG | NT4065 |
SBS | 1340805203 |
SUZUK | 53402-63B00 |
TATA | 277942300126 |
TRISCAN | 813069008 |
TRUSTING | CF544 |
TRW | BWC224 |
VALEO | 400764 |
VILLAR | 6235349 |
WOKING | C1517.48 |
SUBARU
|
SUZUKI
|
TATA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Metelli to włoskie przedsiębiorstwo, prowadzące działalność międzynarodową. Firma zajmuje się produkcją rozmaitych części samochodowych. W ofercie znajdują się tysiące referencji, wśród których na pierwszy plan wysuwają się pompy wody. W tym obszarze Metelli zaspokaja potrzeby niemal całego rynku, oferując wybór pomp spośród ponad 800 pozycji. Produkty te cechuje najwyższa jakość wykonania za sprawą w pełni automatycznej produkcji. Ponadto, ważną część asortymentu firmy stanowią części silnika, które znajdują się w ofercie producenta od początku jego istnienia. Ponad pół wieku doświadczenia pozwoliło wypracować procesy, które zapewniają sprawną produkcję najwyższej jakości elementów.
Poza wymienionymi powyżej częściami samochodowymi, w ofercie Metelli znajdują się również elementy układu hamulcowego. W ostatnich latach ta część oferty została znacznie rozbudowana, przez co dzisiaj Metelli umożliwia skompletowanie pełnego układu hamulcowego. Na szczególne wyróżnienie zasługują tarcze hamulcowe Metelli doceniane za precyzję wykonania. W asortymencie producenta znaleźć można około 700 modeli tarcz hamulcowych.
Ideą firmy Metelli jest tworzenie części zamiennych o jakości zbliżonej lub lepszej niż części z pierwszego montażu. Jest to możliwe dzięki pracy najlepszych inżynierów w centrach badawczych, w których regularnie analizowane są części OEM. Utrzymywanie najwyższych standardów produkcji czyni Metelli jedną z najbardziej prestiżowych marek samochodowych części zamiennych dostępnych na rynku wtórnym.