- Ograniczenia producenta: TRW
- Średnica [mm]: 17,5
- Materiał: Żeliwo
Dodaj opinię
(29.12.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWD113
(28.08.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWA154
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 2735 |
APEC | BCY1275 |
ATE | 03.3217-2202.3 |
ATE | 03.3217-2204.3 |
ATE | 3321722023 |
BENDIX | 211746B |
BORG BECK | BBW1098 |
BOSCH | 0 204 116 502 |
BOSCH | 0 986 475 501 |
BOSCH | 0 986 AB8 424 |
BOSCH | 0 986 BB3 001 |
BOSCH | 204116502 |
BOSCH | 986475501 |
BOSCH | 986475740 |
BOSCH | F 026 002 502 |
BRAKE ENG | WC1697BE |
BRAKE ENG | WC4920 |
BREMBO | A12117 |
CAR | 3452 |
CAR | 4452 |
DELPHI | LW37515 |
FEBI | 05702 |
FERODO | FHW337 |
FERODO | FHY009 |
FIRST LINE | FBW1098 |
FORD | 1006013 |
FORD | 1104131 |
FORD | 1484752 |
FORD | 6C11-V107T00-BA |
FORD | 72GB-2261-BA |
FORD | 96FB-2261-AA |
FORD | XS51-2261-AA |
FTE | R17010D1 |
GIRLING | 5003189 |
HELLA | 8AW 355 531-751 |
HELLAPAGID | 8AW 355 531-751 |
JURID | 211746J |
LEMFO | 21499 |
LPR | 4920 |
MAG | 360219230072 |
MAG | 360219230265 |
MAPCO | 2735 |
MAZDA | 1E0326610 |
MAZDA | 1E0426610 |
METELLI | 04-0049 |
METELLI | 040806 |
METZGER | 101049 |
METZGER | 101806 |
MEYLE | 714 531 0007 |
MGA | C1452 |
NK | 802507 |
OPTIMAL | RZ-3931 |
PAGID | 72009 |
PEX | 117443 |
PEX | 117662 |
QUINTON HA | BWC3257 |
QUINTON HA | RF17008 |
RELIANT | 1006013 |
REMSA | C151713 |
REMSA | C151739 |
ROADHOUS | 1517.13 |
ROADHOUS | 1517.26 |
ROADHOUS | 1517.39 |
SWAG | 99905702 |
TEXTAR | 34005100 |
TRISCAN | 813016016 |
TRISCAN | 813016062 |
TRUSTING | CF007 |
TRUSTING | CF786 |
TRW | 32866013 |
VALEO | 350305 |
WOKING | C1517.13 |
WOKING | C1517.39 |
FORD
|
MAZDA
|
RELIANT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
TRW to marka części samochodowych znana niemal na całym świecie. Firma jest aktualnie jednym z liderów w branży motoryzacyjnej. Ogromne zakłady produkcyjne położone w 186 lokalizacjach pozwoliły na produkcję szerokiej gamy oryginalnych części samochodowych, a także części zamiennych dedykowanych na rynek wtórny.
Produkcję części zamiennych TRW rozpoczęło seryjnie w latach 60. Najpierw duży nacisk położony został na podzespoły elektroniki samochodowej, ale z czasem konsekwentnie uzupełniano katalog w części dedykowane kolejnym systemom i układom samochodowym.
Dzięki doskonałej jakości, części samochodowe TRW zyskały uznanie branży motoryzacyjnej na całym świecie. Według statystyk branżowych magazynów motoryzacyjnych jeden na trzy samochody w Europie, a także jeden na dwa samochody w Japonii jest wyposażony w części marki TRW. Części dedykowane są nie tylko samochodom osobowym, dostawczym, sportowym, ale także ciężarowym.