- Średnica zewnętrzna [mm]: 57,5
- Średnica wewnętrzna [mm]: 23,5
- Wysokość [mm]: 113
- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 23,5
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BLUEPRINT | ADN 12127 |
BLUEPRINT | ADW 192104 |
BOSCH | F 026 407 014 |
BOSCH | F 026 407 125 |
BOSCH | P 7014 |
CHAMPION | COF 100692 E |
CHAMPION | COF100574E |
CHAMPION | XE 574 |
CHAMPION | XE 574/606 |
COOPERSFIA | FA5773 ECO |
COOPERSFIA | FA5992ECO |
COOPERSFIA | FA6005 ECO |
COOPERSFIA | FA6785 ECO |
FILTRON | OE 666/2 |
FLEETGUARD | LF17523 |
FRAM | CH 10076 ECO |
FRAM | CH11163ECO |
FRAM | CH11208 ECO |
FRAM | CH12132 ECO |
GM | 93161665 |
GM | 95 523 613 |
HEN | E 112 HD 180 |
HEN | E212H D231 |
JAPANPAR | FO-ECO068 |
JAPANPAR | FO-ECO119 |
MERCE | 622 180 00 00 |
MERCE | 622 180 00 09 |
MERCE | 699 184 02 00 |
MERCE | A6221800000 |
MERCE | A6221800009 |
MERCE | A6991840200 |
NIPPARTS | N1311037 |
NIPPARTS | N1311039 |
NISSA | 1520 900 Q0A |
NISSA | 1520 900 Q0D |
NISSA | 1520 900 Q0G |
NISSA | 1520 900 Q0H |
NISSA | 15208-00Q1G |
NISSA | 1520900Q0L |
OPEL | 4 431 215 |
OPEL | 44 07 115 |
OPEL | 44 20 403 |
PURFLU | L 360 |
PURFLU | L460 |
PURFLU | L470 |
PURFLU | L997 |
PZL | WO1564X |
RENAU | 152083323R |
RENAU | 152092962R |
RENAU | 152093920R |
RENAU | 152094543R |
RENAU | 77 01 070 114 |
RENAU | 77 01 478 538 |
RENAU | 8200362442 |
RENAU | 86 60 003 043 |
TECNOCAR | OP1036 |
TECNOCAR | OP281 |
TECNOCAR | OP418 |
TECNOCAR | OP422 |
UFI | 25.094.00 |
UFI | 25.170.00 |
ALFA ROMEO
|
FIAT
|
MERCEDES-BENZ
|
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr oleju to element eksploatacyjny każdego samochodu, który wyłapuje zanieczyszczenia i gwarantuje tym samym czyste środowisko dla pracy silnika spalinowego oraz oleju silnikowego. Praca tego podzespołu nie należy jednak do łatwych, bo odbywa się między innymi w bardzo wysokich temperaturach.
Zużycie filtra oleju silnikowego to pojęcie stosunkowo względne. Należy go po prostu wymieniać za każdym razem, gdy dokonujemy wymiany oleju. Czyli raz do roku lub po przejechaniu przebiegu od 15 000 do 30 000 km. Filtr oleju został w końcu zamontowany po to, by zbierać zanieczyszczenia. Dlatego jeżeli wlejemy do silnika nowy olej, to wszelkie zanieczyszczenia ze starego filtra i tak dostaną się do silnika.
Regularna wymiana filtra oleju jest bardzo ważna, bo zatrzymuje się na nim bardzo dużo szkodliwych substancji. Zanieczyszczania te nie są korzystne dla kondycji jednostki napędowej, dlatego tak ważna jest ich skuteczna filtracja.
Zarówno olej, jak i filtr oleju silnikowego można wymienić samodzielnie, ale potrzeba do tego doświadczenia. Dlatego nieznającym się na rzeczy, zaleca się powierzenie tych czynności warsztatowi. Podczas wymiany oleju silnikowego wraz z filtrem warto pamiętać o stosowaniu jak najlepszych jakościowo podzespołów. Nie ma co oszczędzać na tym elemencie, bo zakup tego elementu naprawdę nie należy do kosztownych.
Zakup i wymiana filtra oleju to naprawdę niewielki koszt. Podczas zakupu nowego egzemplarza można kierować się zaleceniami producenta pojazdu względem proponowanego rodzaju filtra lub zdecydować się na filtry renomowanych marek, polecanych przez specjalistów z branży motoryzacyjnej.