- Rodzaj filtra: Filtr przykręcany
- Średnica zewnętrzna [mm]: 81
- Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 61
- Średnica zewnętrzna 2 [mm]: 70
- Wymiar gwintu wyjście: M16x1.5
- Wysokość [mm]: 158
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALCOFILTER | SP-0966 |
AUTOMEGA | 180000110 |
BOSCH | 1 457 434 106 |
BOSCH | 1 457 434 329 |
CITRO | 1906 61 |
COMLINE | EFF007 |
COMLINE | EFF079 |
COOPERSFIA | FP4935/A |
DENCKERMAN | A120002 |
DENCKERMAN | A120020 |
DENCKERMAN | A120069 |
FEBI | 17660 |
FIAT | 5 951 661 |
FIAT | 71 736 113 |
FILTRON | PP837 |
FORD | 5 010 462 |
FORD | 5 012 582 |
FORD | 5 020 403 |
FORD | 6 135 130 |
FORD | XF5Z 9155AA |
FRAM | PS9472 |
HEN | H122WK |
KAMOKA | F300301 |
KAMOKA | F302101 |
KAMOKA | F312501 |
KAMOKA | F313701 |
KNECHT | KC 18 |
LANDROVER | AEU 2147L |
MAHLE | KC 18 |
MANN | WK 842/2 |
MEYLE | 100 127 0005 |
OPEL | 813 565 |
OPEL | 90 016 800 |
OPEL | 93183042 |
PEUGE | 1906.41 |
PEUGE | 1906.A8 |
PURFLU | CS701 |
PUROLATOR | F60152 |
QUINTON HA | QFF0045 |
QUINTON HA | QFF0139 |
QUINTON HA | QFF0172 |
QUINTON HA | QFF0328 |
RENAU | 7700700092 |
RENAU | 7701030546 |
ROVER | GFE 5297 |
SCT | ST 6068 |
SOGEFIPRO | FT5625 |
SWAG | 40 91 7660 |
TECNOCAR | RN234 |
TOPRAN | 109 045 |
UFI | 24.351.00 |
VAG | 068 127 177B |
VAG | 8D0 127 435 |
VEMO | V40-0127 |
VOLVO | 1 257 201 |
WIXFILTERS | WF8042 |
ALFA ROMEO
|
AUDI
|
BEDFORD
|
CITROËN
|
DAF
|
DAIHATSU
|
FIAT
|
FORD
|
IVECO
|
LANCIA
|
LAND ROVER
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
PIAGGIO
|
RENAULT
|
RENAULT TRUCKS
|
ROVER
|
SEAT
|
SKODA
|
VOLVO
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
MAPCO to francuski producent części samochodowych o globalnym zasięgu. Firma posiada dziesiątki linii produkcyjnych, oferując autoczęści niezbędne do konstrukcji niemal wszystkich układów samochodowych. Co więcej, w niektórych kategoriach produktowych MAPCO gwarantuje pokrycie niespełna 100% rynku. Tak jest choćby w przypadku części układu hamulcowego MAPCO. Ponadto, główne obszary działania przedsiębiorstwa to również produkcja części zawieszenia i układu kierowniczego.
Producent części samochodowych MAPCO posiada w asortymencie również takie części, jak: elementy układu chłodzenia, czujniki elektryczne, komponenty systemu tworzenia mieszanki paliwowej, zestawy sprzęgieł ich poszczególne części oraz wiele więcej autoczęści z różnorodnych kategorii.
Referencje katalogowe MAPCO to pozycje odnoszące się do części samochodowych przeznaczonych do aut osobowych, jak i pojazdów dostawczych i ciężarowych. Osobną grupę produktów stanowią autoczęści MAPCO z oznaczeniem HPS. Rozwinięcie skrótu HPS – High Performance Standard – oznacza specjalne wzmocnienie części desygnowanych tym oznaczeniem. Produkty tego rodzaju to części klasy premium przeznaczone do pojazdów najnowszej generacji – głównie do aut sportowych.
MAPCO to marka, która pojawiła się na rynku motoryzacyjnym przeszło 40 lat temu. Francuska firma dość szybko została doceniona również poza granicami kraju. Wysoka jakość części samochodowych oraz stałe doskonalenie produktów przyczyniły się do rozwoju przedsiębiorstwa. Dzisiaj filie firmy MAPCO są obecne również w innych krajach europejskich. Natomiast części samochodowe MAPCO są dystrybuowane do kilkudziesięciu krajów na całym świecie.