- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Średnica zewnętrzna [mm]: 94
- Średnica wewnętrzna [mm]: 28
- Wysokość [mm]: 76
Dodaj opinię
(18.08.2018)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FB168
(27.09.2016)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FB211
(27.09.2016)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FN160
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-7507 |
ACDELCO | ACD 8088 E |
ALCOFILTER | MD-507 |
ASHIKA | 30-09-989 |
BLUEPRINT | ADA 102304 |
BOSCH | F 026 402 083 |
BOSCH | N2083 |
CHRYS | 05019741 AA |
CLEANF | MG 1673 |
COOPE | FEM 4228 |
COOPERSFIA | FA5701 ECO |
CROSL | 4031 |
CROSL | 5029 |
DELPHI | HDF607 |
FEBI | 40424 |
FIAT | K05019741 AA |
FILTRON | PE 946/3 |
FRAM | C9803 ECO |
HEN | E7567KP |
HOFFER | 7690708 |
JAPANPAR | FC-989 |
JAPANPAR | FC-989S |
JAPANPAR | JFC-989 |
KNECHT | KX199D |
LAUTR | ELG 5368 |
LUCCAV | HDF 607 |
MAG | 71760487 |
MAHLE | KX 266 D |
MAHLE | KX 266 D ECO |
MAHLE | KX199D |
MANN | PU10001X |
MEATDORIA | 4708 |
MECAFILTER | ELG5368 |
MERCE | 461 477 00 15 |
MERCE | A 461 477 00 15 |
MOTAQUIP | VFF 512 |
PURFLU | C504 |
RACOR | PFF5607 |
SOFIMA | S 6013 NE |
TECNOCAR | N303 |
UFI | 26.013.00 |
VALEO | 587929 |
WIXFILTERS | WF8354 |
CHRYSLER
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
„Muller Filter” to włoska rodzinna firma z siedzibą Bricherasio, dziś znana z produkcji filtrów stosowanych w przemyśle motoryzacyjnym. Jej początki sięgają 1974 roku. Wówczas przedsiębiorstwo swoją przygodę ze światem motoryzacji rozpoczynało od tworzenia komponentów w ramach License FROM USA.
W 1986 roku włoska firma po raz pierwszy wyprodukowała cały filtr, a osiem lat później zarejestrowano znak towarowy pod, którym znane jest dziś przedsiębiorstwo, czyli „Muller Filter”.
Obecnie „Muller Filter” produkuje cztery typy filtrów. Są to filtry: paliwa, oleju, powietrza i kabinowe. Oferowane produkty pasują do niemalże 100 proc. europejskich i azjatyckich samochodów osobowych.
To, co wyróżnia Muller Filter na rynku, to: