- Materiał: PP (polipropylen)
- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Średnica zewnętrzna [mm]: 71
- Średnica wewnętrzna [mm]: 20
- Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 20
- Wysokość [mm]: 91
Dodaj opinię
(18.08.2018)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FB168
(27.09.2016)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FB211
(27.09.2016)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FN160
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-7549 |
ACDELCO | ACD 8103 E |
BLUEPRINT | ADZ 92310 |
BOSCH | F 026 402 093 |
BOSCH | N2093 |
CHAMPION | CFF101561 |
CHAMPION | L 561/606 |
COMLINE | EFF240 |
COOPERSFIA | FA5762 ECO |
FILTRON | PE 936/1 |
FRAM | C10039 ECO |
GM | 93190458 |
GM | 93190459 |
GM | 95507489 |
GMC | 5818005 |
KOLBENSCHM | 4554-FX |
LAUTR | ELG 5448 |
MAHLE | KX 231 |
MAHLE | KX 231 D |
MAHLE | KX 231 D ECO |
MANN | PU8013Z |
MISFAT | F135 |
OPEL | 5818083 |
OPEL | 5818084 |
OPEL | 818 027 |
OPEL | 818005 |
OPEL | 93190458 |
OPEL | 95507489 |
PURFLU | C511 |
SOFIMA | S 6054 NE |
TECNOCAR | N490 |
UFI | 26.054.00 |
UNI | GFE 5341 |
WIXFILTERS | WF8405 |
OPEL
|
SAAB
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
„Muller Filter” to włoska rodzinna firma z siedzibą Bricherasio, dziś znana z produkcji filtrów stosowanych w przemyśle motoryzacyjnym. Jej początki sięgają 1974 roku. Wówczas przedsiębiorstwo swoją przygodę ze światem motoryzacji rozpoczynało od tworzenia komponentów w ramach License FROM USA.
W 1986 roku włoska firma po raz pierwszy wyprodukowała cały filtr, a osiem lat później zarejestrowano znak towarowy pod, którym znane jest dziś przedsiębiorstwo, czyli „Muller Filter”.
Obecnie „Muller Filter” produkuje cztery typy filtrów. Są to filtry: paliwa, oleju, powietrza i kabinowe. Oferowane produkty pasują do niemalże 100 proc. europejskich i azjatyckich samochodów osobowych.
To, co wyróżnia Muller Filter na rynku, to: