- Średnica [mm]: 59,5
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z regulatorem cisnienia
- Cisnienie [bar]: 4
- Rodzaj filtra: Filtr przewodowy
- Materiał: Aluminium
- Wysokość [mm]: 165
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALCOFILTER | SP-2156 |
AUDI | 6Q0 201 051 C |
AUDI | 6Q0 201 051 J |
BORG BECK | BFF8052 |
BOSCH | F 026 403 006 |
CHAMPION | CFF100488 |
CHAMPION | L488/606 |
CLEANF | MBNA1556 |
COMLINE | EFF144 |
FEBI | 30754 |
FILTRON | PP836/4 |
FRAM | G10147 |
HEN | H155WK02 |
KNECHT | KL 156/3 |
MAHLE | KL 156/3 |
MANN | WK 69/2 |
MECAFILTER | ELE6101 |
NAPA | NFF2046 |
PURFLU | EP204 |
QUINTON HA | WF8311 |
SEAT | 6Q0 201 051 C |
SEAT | 6Q0 201 051 J |
SKODA | 6Q0 201 051 C |
SKODA | 6Q0 201 051 J |
SOGEFIPRO | FT5785 |
SWAG | 30 93 0754 |
TOPRAN | 111 121 |
UFI | 31.833.00 |
VAICO | V10-0661 |
VW | 6Q0 201 051 A |
VW | 6Q0 201 051 C |
VW | 6Q0 201 051 J |
WIXFILTERS | WF8317 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.