- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Wysokość [mm]: 90,5
- Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 78,5
- Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 45
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-7535 |
ACDELCO | ACD 8101 E |
ALCOFILTER | MD-653 |
ASHIKA | 30-ECO-020 |
BLUEPRINT | ADG 02369 |
BLUEPRINT | ADG 02391 |
BOSCH | F 026 402 062 |
BOSCH | N 2062 |
CHAMPION | CFF 100564 |
CHAMPION | L 564/606 |
CLEANF | MG 1662 |
COMLINE | EFF 224 |
COOPERSFIA | FA5971 ECO |
DELPHI | HDF623 |
FEBI | 106097 |
FRAM | C10750 ECO |
GM | 13 263 262 |
GUD | M 106 |
HBJAKOPART | J1330906 |
HEN | E 640 KP |
HEN | E 640 KPD 185 |
JAPANPAR | FC-ECO020 |
KOLBENSCHM | 4482-FP |
KOLBENSCHM | 50 014 482 |
MAG | 717 604 76 |
MAHLE | KX 265 |
MAHLE | KX 265 D |
MAHLE | KX 449 |
MAHLE | KX265DECO |
MANN | PU 9001 x |
MANN | PU 9001/1 x |
MAPCO | 63243 |
MEATDORIA | 4970 |
MEYLE | 29-14 323 0004 |
NIPPARTS | N1330909 |
OPEL | 5 818 085 |
PURFLU | C525 |
PZL | WP1518X |
RYCO | R2719P |
SOFIMA | S 6058 NE |
TECNECO FI | GS 09001 E |
TECNOCAR | N498 |
UFI | 26 058 00 |
UNI | GFE 5504 |
VAICO | V40-0296 |
VALEO | 587 932 |
WIXFILTERS | WF 8428 |
CADILLAC
|
CHEVROLET
|
OPEL
|
SAAB
|
VAUXHALL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.