- Ograniczenia producenta: AKEBONO
- Styk ostrzegawczy o zużyciu: Nie przygotowany dla wskaźnika zużycia
- Wysokość [mm]: 44,3
- Grubość [mm]: 14,5
- Lokalizacja w aucie: Oś tylna
- Szerokość [mm]: 98,2
- System hamulcowy: AKEBONO
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ASHIKA | 51-02-207 |
ASHIKA | 51-05-500 |
ATE | 13 0460 5971 2 |
BLUEPRINT | ADC44211AF |
BOSCH | 0 986 491 250 |
BOSCH | 986491250 |
DELPHI | LP 533 |
FERODO | FDB 507 |
FERODO | TAR507 |
HBJAKOPART | J3615000 |
IPS PARTS | IBR-1207 |
IPS PARTS | IBR-1500 |
JAPANPAR | PP-207AF |
JAPANPAR | PP-500AF |
LPR | 05P044 |
MITSUBISHI | MB 366 288 |
MITSUBISHI | MB 377 826 |
MITSUBISHI | MB 534 995 |
MITSUBISHI | MB 699 154 |
MITSUBISHI | MB 699 723 |
MITSUBISHI | MR 389 562 |
MITSUBISHI | MR 389 564 |
MITSUBISHI | MR 389 566 |
NIPPARTS | J3615000 |
NIPPARTS | J3615008 |
PLYMOUTH | MB366288 |
PLYMOUTH | MB377826 |
PLYMOUTH | MB534995 |
PLYMOUTH | MB699154 |
PLYMOUTH | MB699723 |
PLYMOUTH | MR389562 |
PLYMOUTH | MR389564 |
PLYMOUTH | MR389566 |
TEXTAR | 2112503 |
TEXTAR | 2112514504 |
TRW | GDB 945 |
ISUZU
|
MITSUBISHI
|
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprawny układ hamulcowy w samochodzie to absolutna podstawa zachowania odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa jazdy autem. Dobra kondycja poszczególnych elementów zapewnia możliwość zatrzymania samochodu w nagłej, niekiedy wręcz awaryjnej sytuacji. Aby tak było, należy regularnie kontrolować stan m.in. klocków hamulcowych i w razie potrzeby dokonywać ich wymiany na nowe.
Klocki hamulcowe to typowy element eksploatacyjny. Zużycie tych podzespołów następuje stopniowo, dlatego zdarza się, że kierowca nie zauważa gorszego hamowania podczas codziennej eksploatacji a wręcz przyzwyczaja się do gorszej sprawności klocków hamulcowych, co w niektórych sytuacjach może doprowadzić do tragedii. Dlatego producenci zaczęli stosować specjalne czujniki (akustyczne i elektroniczne), informujące kierowcę o tym, że zbliża się konieczność wymiany klocków hamulcowych.
Do wymiany klocków hamulcowych dochodzi mniej więcej co kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Przebieg nie warunkuje jednak konieczności wymiany w stu procentach. Wiele zależy od stylu jazdy kierowcy, sposobu eksploatacji oraz mocy silnika zastosowanego w pojeździe. Sama wymiana klocków hamulcowych jest w zasadzie stosunkowo prosta i można jej dokonać we własnym zakresie. Jeżeli zdecydujemy się na wymianę w warsztacie, przyjdzie nam zapłacić w granicach 50 – 100 zł za wymianę kompletu.
Zachęcamy do wyboru odpowiedniego kompletu dobrej jakości klocków hamulcowych na iParts.pl, gdzie znajdziecie najbardziej polecane marki na rynku motoryzacyjnym. Jednocześnie odradzamy kupowania klocków nieznanego pochodzenia bez zdefiniowanego producenta. To klocki z reguły bardzo głośne, pylące i o stosunkowo niskiej trwałości.
ABE to marka, która powstała kilkanaście lat temu. Jest to polska firma, działająca jednak nie tylko na rodzimym rynku. Części samochodowe ABE to hamulce, zarówno kompletne zestawy, jak i pojedyncze elementy układów. Wysoko cenione są klocki hamulcowe ABE oraz tarcze. W ofercie znaleźć można również szczęki i zaciski hamulcowe. Ponadto producent jest znany z wysokiej jakości przewodów hamulcowych. W ostatnim czasie w asortymencie pojawia się również coraz więcej przewodów do układu sprzęgła. Części ABE powstają w Polsce, gdzie mieści się jedyna fabryka firmy oraz jej centrala. Jednak obecnie komponenty polskiej marki trafiają także na kilkanaście innych rynków europejskich. Dystrybucja ma miejsce głównie na terenie Europy centralnej i wschodniej. Niemniej jednak przedsiębiorstwo wciąż prowadzi ekspansję na kolejne rynki, przez co części ABE coraz częściej pojawiają się również w krajach południowych i zachodnich. Producent auto części ABE dba o najwyższą jakość komponentów, dopracowując wszelkie detale. Nieustannie trwają również prace nad doskonaleniem części hamulcowych ABE, poprzez stosowanie coraz to nowocześniejszych technologii. Celem producenta jest dostarczanie kierowcom relatywnie tanich części zamiennych, które jakością dorównują częściom oryginalnym.