- Długość 1/Długość 2 [mm]: 108
- Średnica [mm]: 12
- Pręt/Rozpórka: Drążek wahadłowy
- Ciężar [kg]: 0,379
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 21715 |
555 | SLK-E050 |
APEC | AST4088 |
ASAM | 70622 |
BENDIX | 042763B |
BIRTH | BX5019 |
BORG BECK | BDL6601 |
BSG | BSG 90-310-062 |
CAUTEX | 460908 |
COMLINE | CSL7195 |
CORTECO | 49398518 |
DELPHI | TC1081 |
DENCKERMAN | D140044 |
DJ PARTS | DL1775 |
DYS | 30-88932 |
FAG | 818 0198 10 |
FEBI | 18984 |
FEBI | 280062 |
FIRST LINE | FDL6601 |
GSP | 510286 |
GSP | 520525 |
JPG | 1140402600 |
JPG | 1140607000 |
KAMOKA | 9030277 |
KAWE | 8500 29618 |
KRAFT AUTO | 4300675 |
LEMFO | 31998 01 |
LYNXAUTO | C7042LR |
MAPCO | 19290 |
MAPCO | 49851 |
MAPCO | 51812 |
MAPCO | 51813 |
MAPCO | 51815 |
MAPCO | 51817 |
MAXGEAR | 72-1182 |
MAXGEAR | 72-1548 |
METALCAUCH | 04314 |
METZGER | 53007808 |
METZGER | 83007808 |
MEYLE | 116 060 0102 |
MOOG | VO-LS-1087 |
MOTAQUIP | VSL776A |
MS | 31998-PCS-MS |
NAPA | NST4088 |
NK | 5114701 |
OCAP | 0501443 |
OPTIMAL | G7-602 |
PEX | 12.05.422 |
QUINTON HA | QLS3269S |
RHIAG | 42.36.735 |
RTS | 97-90956 |
RUV | 925469 |
SIDEM | 63561 |
SKF | VKDS 341021 |
SPIDAN | 57176 |
STELLOX | 56-00656-SX |
STELLOX | 56-00656A-SX |
SWAG | 30 79 0034 |
Stark | SKST-0230082 |
TALOSA | 50-03803 |
TOPRAN | 108 570 |
TRISCAN | 8500 29618 |
TRW | JTS516 |
VAG | 701411049 |
VAG | 7D0411049 |
VEMA | 22674 |
VW | 701411049 |
VW | 7D0411049 |
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.