- Długość [mm]: 800
- Szerokość [mm]: 10
- Pasek: Z otwartymi bokami
- Pasek: Zębaty
Dodaj opinię
(03.01.2016)
Opinia wystawiona dla Pasek klinowy BOSCH 1 987 947 639
(18.06.2015)
Opinia wystawiona dla Pasek klinowy BOSCH 1 987 947 629
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 035 903 137 B |
AUTOB | 5949504 |
BANDO | 2315 |
BLMC | BMK 1863 |
BMW | 32 42 1 311 578 |
BUESS | 720 500 117 |
CHEVR | 3 845 642 |
CHEVR | 3 850 962 |
CITRO | 4092 24 |
CITRO | 91 536 303 |
CONTI | 10X800 |
CONTI | 6578007000 |
DAEWOO | 96144846 |
DAIHA | 90048 32044 000 |
DAIHA | 90048 32050 000 |
DAIHA | 90048 32077 |
DAIHA | 90894 07960 000 |
DAIHA | 99321 00791 000 |
DAIHA | 99321 50791 000 |
DAYCO | 10A0800C |
FAW TJ | 9004832050 |
FIAT | 40 377 71 |
FIAT | 4458068 |
FIAT | 5949504 |
FIAT | 7644928 |
FORD | 5013518 |
FORD | 6792801 |
FORD | 77BF 6C031 AC |
FORD | 77BF 6C301 AC |
FORD | 89BF 6C301 A1B |
FORD | 92FB 6C301 AA |
FORD | A850X 8620 MA |
GATES | 10 X 800 |
GATES | 6212 MC |
HONDA | 56992-PM7-003 |
IH | 118 094 R1 |
KLEBER | AV 10- 790 |
LANCIA | 4156931 |
LANCIA | 4181524 |
LANCIA | 4458068 |
LANCIA | 5949504 |
LANCIA | 7644928 |
MAZDA | 1757-13-381 |
MAZDA | 1757-13-381A |
MAZDA | 1757-18-381 |
MAZDA | 8311-18-381 |
MAZDA | 8311-18-381A |
MAZDA | 8527-18-381 |
MAZDA | N350-18-381 |
MITSUBISHI | K 495003 |
MITSUBISHI | MD003350 |
MITSUBISHI | MD004350 |
MITSUBISHI | MD005350 |
MITSUBISHI | MD005352 |
MITSUBOSHI | 1315 |
Motorcraft | EJA 80 R |
NISSA | 11720 08E11 |
NISSA | 11720 V4300 |
OPEL | 5 42 482 |
OPEL | 5 45 482 |
OPEL | 90260872 |
OPEL | 90280872 |
OPEL | 95 03 65 |
PEUGE | 4092 24 |
PEUGE | 91 536 303 |
POLMO | 4156931 |
RENAU | 77 01 349 245 |
SEAT | 020 032 310 A |
STEYR | 900 03 14 2293 |
SUZUK | 17521-72020 |
SUZUK | 17521-72050 |
SUZUK | 17521-79020 |
SUZUK | 17521-79021 |
SUZUK | 17521-79030 |
SUZUK | 17521-79050 |
TOYOT | 99521 10794 |
VAUXH | 90260872 |
VAUXH | 90280872 |
VEYANCE | 950800 |
VOLVO | 973534 |
VW | 020 032 310 A |
VW | 035 903 137 A |
VW | 035 903 137 B |
VW | 035 903 137 D |
AUTOBIANCHI
|
BMW
|
CITROËN
|
DAIHATSU
|
FIAT
|
FORD
|
FSO
|
LANCIA
|
MAZDA
|
MITSUBISHI
|
OPEL
|
RENAULT
|
ROVER
|
SEAT
|
STEYR
|
TALBOT
|
VOLVO
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek klinowy to podstawowy element układu napędowego w każdym samochodzie. To jedna z najbardziej istotnych części samochodowych, której awaria prowadzi niestety do natychmiastowego unieruchomienia pojazdu.
Do niedawna paski klinowe były proste w budowie. Wynika to z faktu, że zwykły one napędzać pojedyncze podzespoły, typu pompa wody. Rozwój motoryzacji wymusił jednak na konstruktorach konieczność projektowania pasków przekazujących większe ilości momentu na różne części samochodowe jednocześnie.
Nowa konstrukcja paska klinowego, używanego obecnie w samochodach, nosi nazwę wielorowkowego. Wyglądem taki pasek przypomina co najmniej kilka złożonych pasków klinowych w jeden. Taki pasek jest szerszy od poprzedników i tym samym bardziej wytrzymały na procesy eksploatacyjne. Ponadto umożliwia pracę kilku elementów osprzętu silnika samochodowego, jak np. pompę wspomagania czy też alternator.
Pasek klinowy jest zbudowany z kilku warstw. Żywotność paska jest ograniczona i z czasem wymaga on wymiany. Najlepiej pilnować się interwałów wymian, by nie doszło do całkowitego zerwania paska, które skutkuje groźnymi usterkami.
Do typowych objawów zużycia paska klinowego wielorowkowego trzeba zaliczyć przede wszystkim hałas podczas jego pracy (wzmożone piski). Co prawda piski mogą być generowane słabym naprężeniem paska, ale z reguły jest to jego zużycie eksploatacyjne. Innym symptomem zużycia będą mikropęknięcia na powierzchni paska.
Trwałość paska klinowego podyktowana jest przede wszystkim sposobem eksploatacji samochodu. Im bardziej intensywny tym krótsza żywotność. Z reguły pasek wytrzymuje bezproblemowo kilkadziesiąt tysięcy lub kilka lat pracy. Najlepiej, by stosować się do interwałów wymian, zalecanych przez producenta.
Bosch to prawdopodobnie najbardziej znana marka części samochodowych na całym świecie. Produkcja firmy skupia się na kilku segmentach. Każda z części zamiennych Bosch charakteryzuje się doskonałą jakością i niezawodnością. Zarówno rynek części zamiennych, jak i producenci popularnych samochodów zaufali częściom Bosch m.in. z powodu ich stosunkowo niskiej awaryjności.
Części zamienne Bosch to czołowe pozycje w branży motoryzacyjnej. Podzespoły niemieckiej marki można znaleźć nie tylko na niezależnym rynku części zamiennych, ale także na pierwszym montażu wielu marek samochodów, w tym także pojazdów klasy premium. Katalog części Bosch jest mocno rozbudowany i dedykowany większości samochodów osobowych.
Niemiecka marka słynie przede wszystkim z wysokiej jakości oferowanych części samochodowych. Przed opuszczeniem linii produkcyjnych, części poddaje się wielokrotnym testom. Rygorystyczne podejście do procesów produkcyjnych pozwala uzyskać jedne z najlepszych części zamiennych do aut na rynku motoryzacyjnym.