- Ilość zębów: 163
- Długożć opakowania [cm]: 25,5
- Szerokość opakowania [cm]: 16
- Wysokość opakowania [cm]: 3
- Ciężar [kg]: 0,19
- Szerokość [mm]: 24
- Podział zębów: 8
Dodaj opinię
(14.03.2019)
Zawsze powtarzam, że jak kupuje się strategiczne części zamienne do samochodu to nie można oszczędzać. Najlepiej brać coś od znanego producenta, bo to zawsze gwarancja jakości. Kolejny raz przekonałem się, że mam rację, jak kupiłem pasek rozrządu Contitech. Pieczę nad marką sprawuje Continental, czyli firma, która nie pozwala sobie na fuszerkę. Chyba każdy zna markę Continetal i wszystkim kojarzy się z tym, co najlepsze. Jak pisałem nie zwracam większej uwagi na ceny, kiedy kupuję ważne części zamienne, a pasek rozrządu na pewno do nich należy. Jednak nie sposób nie zauważyć, że w tym przypadku cena wcale nie jest wysoka, Contitech oferuje nam bardzo atrakcyjną stawkę. Zakup w iparts to kolejna oszczędność, bo jet tu zdecydowanie taniej niż w większości innych sklepów motoryzacyjnych. Pasek rozrządu Contitech mam zamontowany pod maską już czwarty miesiąc i w ogóle się nie luzuje, jest napięty tak jak na początku, nie widać żadnych śladów zużycia.
Opinia wystawiona dla Pasek rozrządu CONTINENTAL CTAM CT979
(04.10.2017)
Opinia wystawiona dla Pasek rozrządu CONTINENTAL CTAM CT1044
(09.11.2016)
Opinia wystawiona dla Pasek rozrządu CONTINENTAL CTAM CT1115
Producent | Numery OEM |
---|
AE | TB528 |
ALFA | 55210627 |
ALFA | 55225504 |
ALFA | 60625128 |
ALFA | 60656340 |
ALFA | 60672888 |
ALFA | 71719649 |
BOSCH | 1987949503 |
BOSCH | 1987949550 |
DAYCO | 163RHPN240H |
DAYCO | 163SHPN240H |
DAYCO | 94674 |
FEBI | 10980 |
FIAT | 0055210627 |
FIAT | 0060625128 |
FIAT | 0060656340 |
GATES | 5472XS |
GATES | 5653XS |
HUTCHINSON | 163AHP24 |
INA | 536 0198 10 |
OPTI | 40832x24HSN |
OPTI | ZRK 1700 |
QUINTON HA | QTB536 |
ROULUNDS | 163HG240 |
ROULUNDS | RR1153 |
RUV | 555830 |
TRISCAN | 8645 5472XS |
VEYANCE | G1314H |
ALFA ROMEO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek rozrządu to element łączący wał korbowy układem rozrządu. Napędzany przez wał korbowy pasek odpowiada za pracę zaworów, tym samym jego zadaniem, jak i całego układu rozrządu, jest przede wszystkim dostarczenie ładunku do cylindra. Przeważnie pasek rozrządu wykonany jest z gumy, a konkretnie z elastycznego, lecz niezwykle wytrzymałego, kauczuku. Ponadto, zawiera on dodatki kevlaru, poliamidów lub stali, które mają go wzmocnić.
Prawidłowa praca paska rozrządu jest niezbędna dla funkcjonowania pojazdu. Wszelkie nieprawidłowości skutkują niedoborem ładunku w cylindrze, co początkowo ogranicza możliwości silnika, a przy poważniejszej niesprawności uniemożliwia jego działanie. Ze względu na kluczowe znaczenie tego elementu, niezwykle ważne jest, aby dbać o jego stan technicznych. Pasek rozrządu może ulegać różnym usterkom. Najpowszechniejsze problemy to przetarcia rowków oraz poluzowanie paska. Wymienione problemy często można zauważyć już na pierwszy rzut oka, czasami jednak nie są widoczne, mimo że pasek nie działa w pełni poprawnie. Naturalnym następstwem użytkowania paska rozrządu jest również utrata przez niego elastyczności. W skrajnym przypadku może dojść do zerwania paska rozrządu, co ma katastrofalne skutki, w postaci zniszczenia tłoków oraz innych elementów silnika.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa jednostce napędowej, a także sobie samemu, kierowca powinien regularnie poddawać pasek rozrządu kontroli. Nawet jeżeli wydaje się, iż pasek jest w dobrym stanie, należy go wymienić po czasie wskazanym przez producenta. Zalecany okres użytkowania paska rozrządu jest różny, w zależności od modelu, jednak zwykle nie przekracza 200 tys. km.