- Średnica [mm]: 24
- Materiał: Żeliwo
- System hamulcowy: ATE
- Rodzaj połączenia: Pudełko
- Długożć opakowania [cm]: 25
- Szerokość opakowania [cm]: 13
- Wysokość opakowania [cm]: 6,8
Dodaj opinię
(26.08.2019)
Spadek efektywności hamowania to niebezpieczne zjawisko, wiadomo, jednak z czasem to jest naturalne. Wiadomo, że wycierają się klocki i tarcze, generalnie ta droga hamowania trochę się wydłuża. Dlatego jak zauważyłem, że muszę coraz wcześniej rozpoczynać hamowanie, na początku się tym specjalnie nie przejąłem, sądząc że to normalne zjawisko eksploatacyjne którego nie da się uniknąć. Okazało się, że jednak nie , jak droga hamowania zaczęła się wydłużać w zastraszającym tempie, w zasadzie z dnia na dzień było gorzej. Poczułem w pewnym momencie, że serio robi się niebezpiecznie, więc udałem się do warsztatu. Po przeglądzie układu hamulcowego usłyszałem, że pompa hamulcowa nie daje rady. Sprężyna dociskowa się naciągnęła i z każdym kolejnym hamowaniem wydłużała się coraz bardziej tracąc resztki efektywności. Tak więc konieczna była kosztowna wymiana pompy. Wybrałem pompę hamulcową Ferodo po konsultacji z fachowcem, który mi to wymieniał. Jestem zadowolony, droga hamowania znacząco się skróciła, hamulce nie zawodzą, jest bardzo ok.
Opinia wystawiona dla Pompa hamulcowa FERODO FHM1140
Producent | Numery OEM |
---|
APEC | MCY251 |
ATE | 010518 |
ATE | 24.2123-1711.3 |
BENDIX | 132432B |
BENDIX | 133037B |
BORG BECK | BBM4662 |
BORG BECK | BBM4663 |
BOSCH | 0 204 123 484 |
BOSCH | 0204123484 |
BOSCH | F 026 003 484 |
BOSCH | F026003484 |
BRAKE ENG | MC1511BE |
BREMBO | M 50 016 |
CIFAM | 202-308 |
DELPHI | LM20017 |
DELPHI | LM49937 |
DELPHI | LM80114 |
FEBI | 26728 |
FERODO | FHM1005 |
FRITECH | PF304 |
FTE | H23969.0.1 |
FTE | H2396901 |
GIRLING | 4007564 |
JURID | 132432J |
LPR | 1952 |
MERCE | 0004305601 |
MERCE | 0004306401 |
MERCE | 0004306501 |
MERCE | 0004314701 |
MERCE | 0004315601 |
MERCE | 0004315701 |
MERCE | 0004316401 |
MERCE | 0004316501 |
MERCE | A0004305601 |
MERCE | A0004306401 |
MERCE | A0004306501 |
MERCE | A0004316401 |
MERCE | A0004316501 |
METELLI | 05-0308 |
METZGER | 202-308 |
NK | 823328 |
REMSA | C1023.50 |
ROADHOUS | 1023.50 |
TEXTAR | 33049700 |
TRUSTING | PF304 |
TRW | PMK564 |
VALEO | 402389 |
VILLAR | 6213201 |
VW | 2D0611019A |
VW | 2D0611019C |
WOKING | C1023.50 |
MERCEDES-BENZ
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa hamulcowa to jeden z najważniejszych elementów układu hamowania. Jej najważniejszym zadaniem jest tłoczenie płynu hamulcowego pod odpowiednim ciśnieniem. Sprawna pompa hamulcowa jest niezbędna, aby proces hamowania przebiegał prawidłowo.
Konstrukcja pompy hamulcowej jest dosyć prosta. Urządzenie posiada korpus wraz z tłokiem, który bezpośrednio odpowiada za podwyższanie ciśnienia płynu. Wprawienie w ruch tłoka jest możliwe dzięki sprężynie dociskowej. Pompa hamulcowa to urządzenie hydrauliczne, zatem szczelność w przypadku tego elementu jest kwestią kluczową. Tym samym nieodłącznym wyposażeniem każdej pompy hamulcowej są pierścienie uszczelniające. Do korpusu pompy przymocowany jest zbiornik płynu hamulcowego. Jego zadaniem jest dostarczanie płynu do pompy w celu wtłoczenia go do hamulców. Ponadto, służy on również magazynowaniu nadmiaru płynu hamulcowego.
Pompa hamulcowa jest połączona z pedałem hamulca za pomocą dźwigni. Wciśnięcie pedału powoduje ruch tłoka w pompie, czego konsekwencją jest dostarczenie płynu hamulcowego do zacisku. Ważne jest odpowiednie ciśnienie płynu, umożliwiające wprawienie w ruch zacisku, który dociska klocki hamulcowe do tarcz. W ten sposób dochodzi do wyhamowania ruchu koła.
Niesprawność pompy hamulcowej najczęściej jest wywołana nieszczelnością urządzenia. Jeśli dojdzie do wycieku, niemożliwe staje się utrzymanie właściwego ciśnienia płynu hamulcowego. Ponadto, może wystąpić niedobór płynu hamulcowego lub też przeciwnie, jego nadmiar w zbiorniku. Jeżeli płyn hamulcowy nie jest tłoczony pod odpowiednim ciśnieniem, na tablicy rozdzielczej zapala się odpowiednia lampka kontrolna.
Ferodo ma długą historię innowacji technologicznych z zakresu motoryzacji i rozwoju procesów produkcyjnych. Teraz firma produkuje części samochodowe dla wiodących producentów aut na całym świecie. Ferodo jest nowatorską i zaufaną marką, zwłaszcza jeżeli chodzi o rozwiązania do systemów hamowania, osprzętu silnika spalinowego i uszczelnienia i układów sterowania.
Firma Ferodo obsługuje producentów samochodów osobowych, lekkich samochodów dostawczych, a także ciężkich pojazdów terenowych i samochodów sportowych, które wyposaża w wysokiej jakości oryginalne części, dedykowane na pierwszy montaż fabryczny.
Dzięki 17 centrom technologicznym na całym świecie, przedsiębiorstwo Ferodo z powodzeniem wprowadza przełomowe osiągnięcia w dziedzinie motoryzacji. Co więcej, firma wprowadziła do branży tysiące patentów i nieustannie pracuje nad wprowadzaniem nowych technologii dla przemysłu motoryzacyjnego.
Ferodo to uznana międzynarodowa marka nie tylko pośród czołowych producentów samochodowych, ale także faworyt na rynku wtórnym części zamiennych. Inżynieria i produkcja części Ferodo stoi na bardzo wysokim, światowym poziomie. Wszystkie elementy są produkowane we własnych zakładach, zgodnie z obowiązującymi normami.