- Ograniczenia producenta: TRW
- Średnica 1 [mm]: 25,4
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 41296 |
ATE | 24212517143 |
ATE | 3212023813 |
BENDIX | 132101B |
BOSCH | 0 986 480 493 |
BOSCH | 986480493 |
BREMBO | M59046 |
CHEVR | 5 58 070 |
CHEVR | 9120635 |
CHEVR | 9193228 |
DELPHI | LM50020 |
FERODO | FHM541 |
FTE | H20900701 |
FTE | H2594381 |
HELLA | 8AM 355 504-181 |
JURID | 132101J |
METELLI | 050117 |
MGA | MC2258 |
OPEL | 5 58 006 |
OPEL | 5 58 070 |
OPEL | 9120635 |
PEX | 220141 |
PEX | 225367 |
TEXTAR | 33056600 |
TRISCAN | 813024100 |
TRUSTING | PF109 |
TRW | PML382 |
VALEO | 402139 |
VAUXH | 5 58 070 |
VAUXH | 9120635 |
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa hamulcowa to jeden z najważniejszych elementów układu hamowania. Jej najważniejszym zadaniem jest tłoczenie płynu hamulcowego pod odpowiednim ciśnieniem. Sprawna pompa hamulcowa jest niezbędna, aby proces hamowania przebiegał prawidłowo.
Konstrukcja pompy hamulcowej jest dosyć prosta. Urządzenie posiada korpus wraz z tłokiem, który bezpośrednio odpowiada za podwyższanie ciśnienia płynu. Wprawienie w ruch tłoka jest możliwe dzięki sprężynie dociskowej. Pompa hamulcowa to urządzenie hydrauliczne, zatem szczelność w przypadku tego elementu jest kwestią kluczową. Tym samym nieodłącznym wyposażeniem każdej pompy hamulcowej są pierścienie uszczelniające. Do korpusu pompy przymocowany jest zbiornik płynu hamulcowego. Jego zadaniem jest dostarczanie płynu do pompy w celu wtłoczenia go do hamulców. Ponadto, służy on również magazynowaniu nadmiaru płynu hamulcowego.
Pompa hamulcowa jest połączona z pedałem hamulca za pomocą dźwigni. Wciśnięcie pedału powoduje ruch tłoka w pompie, czego konsekwencją jest dostarczenie płynu hamulcowego do zacisku. Ważne jest odpowiednie ciśnienie płynu, umożliwiające wprawienie w ruch zacisku, który dociska klocki hamulcowe do tarcz. W ten sposób dochodzi do wyhamowania ruchu koła.
Niesprawność pompy hamulcowej najczęściej jest wywołana nieszczelnością urządzenia. Jeśli dojdzie do wycieku, niemożliwe staje się utrzymanie właściwego ciśnienia płynu hamulcowego. Ponadto, może wystąpić niedobór płynu hamulcowego lub też przeciwnie, jego nadmiar w zbiorniku. Jeżeli płyn hamulcowy nie jest tłoczony pod odpowiednim ciśnieniem, na tablicy rozdzielczej zapala się odpowiednia lampka kontrolna.
Girling to firma motoryzacyjna, specjalizująca się w produkcji elementów układu hamulcowego. Sławą w Europie i nie tylko cieszą się tarcze hamulcowe Girling, będące bez wątpienia flagowym produktem firmy. Niemniej jednak szczęki czy klocki hamulcowe Girling również cieszą się uznaniem. Poza głównymi częściami nowoczesnych układów hamulcowych, producent oferuje również inne elementy, bez których skuteczne hamowanie nie byłoby możliwe. Tym samym w ofercie znajdują się również przewody hamulcowe, pompy płynu hamulcowego i wiele więcej. Istnieje również możliwość zakupu pełnego zestawu hamulcowego Girling.
Części samochodowe Girling słyną z innowacyjności, która zawsze była ich znakiem rozpoznawczym. Zespół naukowy zatrudniony przez przedsiębiorstwo nieustanni pracuje nad udoskonalaniem produktów. Wykorzystując najnowocześniejsze technologie, firma dba o to, aby oferowane części zamienne nie odbiegały jakościowo od autoczęści z pierwszego montażu. Autoczęści producenta spełniają najbardziej rygorystyczne normy efektywności i bezpieczeństwa.
Marka Girling jest obecna na rynku od przeszło 90 lat. Już ponad pół wieku temu hamulce Girling zdobyły uznanie na całym świecie. Powszechnie wykorzystywano je w sportach motorowych. Produkty Girling szczególne uznanie zdobyły w Formule 1, gdzie korzystało z nich wielu zwycięzców klasyfikacji generalnej zawodów. Dzisiaj producent oferuje wydajne, wysokiej klasy części zamienne układu hamulcowego głównie dla samochodów osobowych. Oferta firmy pokrywa ponad 95% europejskiego parku samochodowego.