- Prąd ładowania alternatora [A]: 120
- Prąd ładowania alternatora [A]: 150
- Ograniczenia producenta: Valeo
- Gwarancja: 5 lat gwarancji
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
VALEO | 1376501 |
VALEO | 1387927 |
VALEO | 1469714 |
VALEO | 1506300 |
VALEO | 1678608 |
VALEO | 1684713 |
VALEO | 1704768 |
VALEO | 1704769 |
VALEO | 1711969 |
VALEO | 2543426 |
VALEO | 2543426A |
VALEO | 2604291 |
VALEO | 2606436 |
VALEO | 2606852B |
VALEO | 2610692B |
VALEO | 2610695A |
VALEO | 2610813A |
VALEO | 2612671 |
VALEO | 2612673B |
VALEO | 2621055 |
VALEO | 30285659 |
VALEO | 30659389 |
VALEO | 30659390 |
VALEO | 31266149 |
VALEO | 31285658 |
VALEO | 31285659 |
VALEO | 36001501 |
VALEO | 36001502 |
VALEO | 36001971 |
VALEO | 36012505 |
VALEO | 439612 |
VALEO | 439633 |
VALEO | 439910 |
VALEO | 439912 |
VALEO | 440135 |
VALEO | 440200 |
VALEO | 440575 |
VALEO | 440576 |
VALEO | 440587 |
VALEO | 595393 |
VALEO | 599182 |
VALEO | 599194 |
VALEO | 6G9N10300XA |
VALEO | 6G9N10300XB |
VALEO | 6G9N10300XC |
VALEO | 7G9N10300CA |
VALEO | 7G9N10300CC |
VALEO | 8V2110300BB |
VALEO | A610692A |
VALEO | A625498A |
VALEO | AG9T10300AA |
VALEO | AG9T10300BA |
VALEO | AG9T10300CA |
VALEO | AG9T10300DA |
VALEO | AV6N10300DB |
VALEO | AV6N10300DC |
VALEO | AV6N10300GB |
VALEO | AV6N10300GC |
VALEO | AV6N10300HA |
VALEO | AV6N10300MB |
VALEO | AV6N10300MD |
VALEO | FG15T052 |
VALEO | FG15T074 |
VALEO | TG12C023 |
VALEO | TG12C037 |
VALEO | TG12C038 |
VALEO | TG12C079 |
VALEO | TG12C087 |
VALEO | TG12C122 |
VALEO | TG12C127 |
VALEO | TG15C103 |
VALEO | TG15C152 |
VALEO | TG15C169 |
VALEO | TG15C173 |
VALEO | TG15C174 |
VALEO | TG15C175 |
VALEO | TG15C176 |
VALEO | TG15C183 |
VALEO | TG15C186 |
VALEO | TG15C214 |
VALEO | Y40618300 |
FORD
|
MAZDA
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Regulator napięcia to urządzenie będące częścią układu ładowania akumulatora samochodowego. Bezpośrednio za ładowanie baterii odpowiada alternator, jednak jego prawidłowa praca byłaby mocno utrudniona bez poprawnie funkcjonującego regulatora napięcia. Zadaniem tego elementu jest kontrola napięcia generowanego przez alternator. Powinno ono być względnie stałe, w okolicach 14 – 14,4 V. Dopuszczalne są odchylenia od normy nie większe niż 0,5 V. Sprawnie działający regulator napięcia działa w ten sposób, że w zależności od zmierzonego napięcia, włącza lub wyłącza prąd wzbudzania w prądnicy.
Działanie regulatora jest niezwykle istotne, gdyż zbyt duże wahania napięcia są niebezpieczne. Jeżeli napięcie spadnie poniżej dopuszczalnego poziomu, bardzo możliwe, że dojdzie do całkowitego wyładowania akumulatora. Jeżeli natomiast napięcie jest zbyt wysokie, może dojść do uszkodzenia baterii. Możliwe jest przeciążenie, które zniszczy również inne urządzenia elektryczne, a nawet cały elektryczny układ samochodowy. Na szczęście nowoczesne pojazdy są wyposażone w system zabezpieczający, który w razie niesprawności regulatora napięcia gasi silnik. Nie jest to komfortowe dla kierowcy, jednak rozwiązanie to gwarantuje bezpieczeństwo.
Warto na bieżąco kontrolować poprawność działania regulatora napięcia. Jest to bardo proste wystarczy użyć uniwersalnego miernika lub woltomierza. W przypadku nieprawidłowego funkcjonowania urządzenia należy je jak najszybciej wymienić.
Hitachi to koncern technologiczny z siedzibą w Tokio, który powstał w 1910 roku. W skład grupy wchodzi 141 spółek zatrudniających ponad 11 000 pracowników. W Polsce mieści się m.in. siedziba Hitachi Capital Polska, która specjalizuje się w wynajmie samochodów.
Grupa Hitachi działa w różnych sektorach światowej gospodarki, m.in.: IT, energetyka, budownictwo, czy motoryzacja. W przypadku tej ostatniej wielu właścicieli japońskich pojazdów takich, jak chociażby Mazda, Honda, Mitsubishi, czy Subaru w Hitachi znajduje części, które pasują do jego pojazdu.
Ten azjatycki koncern wynalazł m.in. struktury uszczelniające formy dla precyzyjnych czujników przepływu powietrza oraz technologię symulacji systemu xEV, która ceniona jest szczególnie w przypadku pojazdów elektrycznych za ciszę i kontrolę wibracji.
„Smart Brake”, falownik dla „hybryd”, „Showa Eera”…
Hitachi odpowiada także za opracowanie falowników przeznaczonych do pojazdów hybrydowych. Ich dziełem jest również system „Smart Brake”, który obejmuje cztery hamulce elektromechaniczne i oprogramowanie sterujące hamulcem oraz skoordynowana kontrola układu kierowniczego i zawieszenia.
Z kolei rozwiązaniem typowym dla motocykli jest technologia „Showa Eera”, która umożliwia elektroniczne sterowanie istniejącym konwencjonalnym amortyzatorem bez wpływu na jego podstawową wydajność.