- Liczba przewodów: 5
- Długość całkowita [mm]: 830
- Zalecany okres międzyprzeglądowy [km]: 250000
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BOSCH | 0 258 017 018 |
BOSCH | 0 258 017 019 |
BOSCH | 0 258 017 065 |
BOSCH | 0 281 004 133 |
BOSCH | 0 281 004 134 |
CHRYS | 05135667AA |
CHRYS | 35427 118 |
CHRYS | 5135 667AA |
DELPHI | ES11026-12B1 |
DODGE | 05135667AA |
DODGE | 5135667AA |
FREIGTLINE | 5135667AA |
KARM | 418439 |
KARM | 434045 |
MAGNASTEYR | A0035427118 |
MERCE | 003 542 71 18 |
MERCE | 004 542 36 18 |
MERCE | 05135667AA |
MERCE | 35427118 |
MERCE | A 003 542 71 18 |
MERCE | A 004 542 36 18 |
SMART | A 004 542 36 18 |
SMART | A0035427118 |
STEYRMOTOR | 003 542 71 18 |
STEYRMOTOR | A0035427118 |
MERCEDES-BENZ
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Sonda lambda QUINTON HAZELL XLOS1764 | QUINTON HAZELL | Brak ceny |
Sonda lambda KAWE 8845 23005 | KAWE | Brak ceny |
Sonda lambda KAWE 8845 23007 | KAWE | Brak ceny |
Sonda lambda HOFFER 7481519E | HOFFER | Brak ceny |
Sonda lambda WALKER PRODUCTS 250-25045 | WALKER PRODUCTS | Brak ceny |
Sonda lambda KW 498 480 | KW | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sonda lambda to czujnik jakości spalin, który dostarcza szczegółowych informacji do układu sterowania silnikiem, czyli do tak zwanego systemu ECU, który montuje się w każdym nowym samochodzie. Warunki pracy tego elementu trzeba uznać za dosyć ciężkie – gorące spaliny, położenie narażone na kontakt z błotem i wodą, przyczyniające się procesów korozyjnych.
Sonda lambda to element, który psuje się jak każdy inny podzespół w samochodzie. Określenie żywotności sondy jest trudne. Zależy to od wielu czynników – m.in. od jakości paliwa oraz czystości silnika spalinowego. Sonda lambda jest podatna na spaliny, dlatego im brudniejsze spaliny, tym do szybszego jej zużycia dochodzi. Z reguły przyjmuje się, że element ten wytrzymuje przebieg w przedziale 50 – 100 tys. kilometrów.
Przy usterce sondy lambda z reguły zapala się kontrolka na desce rozdzielczej. To znak, ze trzeba wybrać się do mechanika, który sprawdzi przy pomocy komputera, na czym polega awaria. Trzeba mieć jednak na uwadze, że sonda lambda często psuje się w sposób nieco ukryty dla sterowników silnika i kontrolka wówczas się nie zapala. Objawem, który wtedy nastąpi będzie jednak znaczny wzrost zużycia paliwa i spadek mocy silnika.
Sondę lambda zaleca się wymienić w wyspecjalizowanym warsztacie. Samodzielna wymiana jest możliwa, ale wymaga dużej wiedzy motoryzacyjnej i konkretnych narzędzi. Zakupu Sondy lambda można z kolei dokonać na własną rękę. Podczas zakupu warto porzucić chęć oszczędności i kupić zamiennik od jednej ze znanych i cenionych w branży firm.