- Odstęp elektrod: 1,0
- Moment dokrecenia [Nm]: 28
- Gwint zewn. [mm]: 14
- Skok gwintu [mm]: 1,25
- Długość gwintu [mm]: 19
- Rozmiar klucza: 20,8
- Położenie elektrod [mm]: 6
- Ilość biegunów: 3
Dodaj opinię
(27.06.2022)
Opinia wystawiona dla Świeca zapłonowa BOSCH 0 242 229 785
(31.05.2022)
Opinia wystawiona dla Świeca zapłonowa BOSCH 0 242 229 699
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 101 000 036 AB |
AUDI | 101 000 036 AC |
AUDI | 101 000 039 AB |
AUDI | 101 000 050 AA |
AUDI | 101 000 050 AB |
BORGW BERU | 0 002 330 706 |
BORGW BERU | 14G-8 DTU |
BORGW BERU | 14GH-8 DTURX |
BORGW BERU | 14GR-8 DTU |
BORGW BERU | Z 94 |
BOSCH | 0 242 229 882 |
BOSCH | W8LTCR |
BOSCH | WR8LTC |
BOSCH | WR8LTC+ |
CHAMPION | N 9 BMC |
CHAMPION | OE100 |
NGK | 2470 |
NGK | 5932 |
NGK | BPR 5EKU |
NGK | BUR 5ET |
NGK | BUR 5ET-10 |
NGK | V-LINE21 |
NGK | V-LINE22 |
SEAT | 030 905 999 2 |
SEAT | 101 000 036 AB |
SEAT | 101 000 040 AC |
SEAT | 101 000 050 AA |
SEAT | 101 000 050 AB |
UNI | GSP43622 |
VW | 030 905 999 1 |
VW | 030 905 999 2 |
VW | 101 000 026 AA |
VW | 101 000 036 AB |
VW | 101 000 036 AC |
VW | 101 000 038 AA |
VW | 101 000 039 AB |
VW | 101 000 040 AC |
VW | 101 000 050 AA |
VW | 101 000 050 AB |
AUDI
|
SEAT
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Świecie zapłonowe to podstawowe i jedne z najważniejszych elementów benzynowego silnika samochodowego, wbrew ich niewielkim rozmiarom. Uszkodzone świecie to sytuacja równoznaczna z brakiem możliwości uruchomienia jednostki napędowej. Umożliwiają one bowiem rozruch silnika spalinowego, a także kontrolują zużycie benzyny.
Praca świec zapłonowych odbywa się w naprawdę ekstremalnych warunkach, gdzie temperatura sięga nawet 1000 st. Celsjusza. Świece to element eksploatacyjny, który z czasem wymaga wymiany. Z reguły to około 30 tys. kilometrów, ale szczegółowych informacji najlepiej szukać w instrukcji obsługi samochodu.
Do typowych objawów zużycia świec zapłonowych należy zaliczyć pogorszone osiągi jednostki napędowej. Ponadto da się zauważyć ogólne osłabienie silnika oraz problemy z odpaleniem jednostki napędowej i ogólne kłopoty z zapłonem. Awarii bardzo często towarzyszy także wzrost spalania benzyny, co będzie akurat stosunkowo łatwe do spostrzeżenia. Zużyte świece zapłonowe bardzo często objawiają się także mocno falującymi obrotami jednostki napędowej, co najłatwiej zauważyć, kiedy auto pracuje na stosunkowo wolnych obrotach.
Żywotność świec zapłonowych zależy przede wszystkim od wykorzystanego do produkcji materiału, a dokładniej od surowców, których użyto do wykonania elektrod. Zwykłe świece zapłonowe wystarczą na ok. 30–40 tys. kilometrów przebiegu. Wyższej jakości świece – np. świece irydowe lub platynowe, będą w stanie wytrzymać przebiegi rzędu nawet 100 tys. kilometrów.
Koszt wymiany świec zapłonowych nie należy do wysokich. Za same świece przyjdzie kierowcy zapłacić zaledwie kilkadziesiąt złotych za sztukę. Warsztat również nie inkasuje dużych kwot na wymianie świec zapłonowych a więc tym bardziej nie należy odwlekać wymiany w czasie i bagatelizować awarii świec.
Bosch to prawdopodobnie najbardziej znana marka części samochodowych na całym świecie. Produkcja firmy skupia się na kilku segmentach. Każda z części zamiennych Bosch charakteryzuje się doskonałą jakością i niezawodnością. Zarówno rynek części zamiennych, jak i producenci popularnych samochodów zaufali częściom Bosch m.in. z powodu ich stosunkowo niskiej awaryjności.
Części zamienne Bosch to czołowe pozycje w branży motoryzacyjnej. Podzespoły niemieckiej marki można znaleźć nie tylko na niezależnym rynku części zamiennych, ale także na pierwszym montażu wielu marek samochodów, w tym także pojazdów klasy premium. Katalog części Bosch jest mocno rozbudowany i dedykowany większości samochodów osobowych.
Niemiecka marka słynie przede wszystkim z wysokiej jakości oferowanych części samochodowych. Przed opuszczeniem linii produkcyjnych, części poddaje się wielokrotnym testom. Rygorystyczne podejście do procesów produkcyjnych pozwala uzyskać jedne z najlepszych części zamiennych do aut na rynku motoryzacyjnym.