- Układ wydechowy: Do ostatniego tłumika
- Numer seryjny: 40.7011
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BOSAL | 200-067 |
BOSAL | 200-069 |
IMASAF | 61.13.07 |
IMASAF | 61.15.07 |
KLARIUS | 230740 |
KLARIUS | 230864 |
KLARIUS | 230889 |
MTS | 01.62190 |
MTS | 01.68170 |
RENAU | 7700432205 |
RENAU | 7700437010 |
RENAU | 8200091581 |
RENAU | 8200103974 |
RENAU | 8200346922 |
WALKER | 22565 |
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Tłumik wraz z całym układem wydechowym pełni w aucie bardzo ważne zadanie. To w końcu ten system usuwa spaliny z cylindrów, co umożliwia tym samym prawidłową i niezakłóconą pracę jednostki napędowej. Ze względu na jego niskie położenie w samochodzie, jest on narażony na wilgoć, chemię drogową czy też uszkodzenia mechaniczne.
Do awarii tłumika dochodzi z reguły z powodu uszkodzenia mechanicznego. Ponadto na skutek korozji z czasem będą pojawiać się pierwsze szczeliny. Uszkodzony tłumik objawi się kierowcy głośniejszym wydechem niż dotychczas. Jeżeli dojdzie do awarii tłumika, należy go wymienić na nowy.
Wymiana tłumika wydechowego w samochodzie to stosunkowo prosta czynność i można jej dokonać we własnym zakresie, np. w garażu. Decydując się na wymianę w warsztacie lub stacji diagnostycznej przyjdzie kierowcy zapłacić za wymianę około kilkudziesięciu złotych. Nie jest to raczej kwota, która nadwyręży budżet finansowy, a więc może warto zaoszczędzić trochę czasu i zlecić wymianę mechanikowi.
Przed zakupem nowego tłumika, warto jest dobrze zastanowić się i sprawdzić co oferuje rynek części zamiennych do samochodów. Jest wielu producentów, którzy produkują wysokiej jakości tłumiki samochodowe na wzór oryginału fabrycznego. Jedyne czego należy się wystrzegać to elementy używane oraz najtańsze zamienniki nieznanego pochodzenia – zdarza się, że taki tłumik po bardzo krótkim czasie będzie nadawał się znowu do wymiany.