- Średnica [mm]: 74
- Grubość [mm]: 1,4
- Szerokość [mm]: 153
- Długość [mm]: 375
- Masa [g]: 134
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BGA | CH4347 |
CORTECO | 414698P |
ELRING | 914.640 |
ELWISROYAL | 0037512 |
FAI | HG627 |
GLASER | 50642 |
GOETM | 30-028001-00 |
MAZDA | B301-10-271 |
MAZDA | B302-10-271 |
MAZDA | B302-10-271A |
MAZDA | E8BZ-60-51A |
MAZDA | E8BZ-60-51B |
MAZDA | E8BZ-6051A |
MAZDA | E8BZ-6051B |
MAZDA | F0BZ-6051A |
NIPPARTS | J1253001 |
PAYEN | BR960 |
REINZ | 61-52420-00 |
FORD USA
|
KIA
|
MAZDA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Uszczelka głowicy silnika to element osprzętu silnika, który montuje się pomiędzy głowicą a blokiem silnika spalinowego. Podstawowa rola uszczelki sprowadza się do odizolowania oleju silnikowego od płynu chłodniczego. Element ten ma także za zadanie uniemożliwienie przedostania się płynu chłodniczego do cylindrów oraz zapewnienie jednostce napędowej odpowiedniej kompresji.
Trudne warunki pracy (bardzo wysokie temperatury i duże ciśnienie) to główny powód dla którego uszczelka głowicy silnika powinna być wykonana z solidnych, z reguły kilkuwarstwowych materiałów, które charakteryzuje dobre odprowadzanie ciepła.
Usterka uszczelki głowicy silnika samochodowego to temat nieco kontrowersyjny. Problem uszkodzenia uszczelki niekiedy ciężko spostrzec nawet doświadczonemu kierowcy. Dlatego najlepiej powierzyć samochód w ręce specjalistów. Niestety uszkodzona uszczelka to dosyć poważna usterka, która niestety nie należy do najtańszych w naprawie.
Typowe sygnały, które będą świadczyć, że doszło do uszkodzenia uszczelki pod głowicą, to m.in. falujące obroty silnika, biały dym z rury wydechowej czy też częste przegrzewanie się silnika samochodowego. Znanym symptomem będzie również "gotujący się" płyn chłodniczy, a także obecne w nim ślady oleju.
Uszczelka głowicy silnika samochodowego nie należy do typowych części eksploatacyjnych, które raz na jakiś czas należy wymienić na nowe. Do awarii tego elementu dochodzi więc z reguły z winy posiadacza samochodu lub niekiedy błędu konstrukcyjnego silnika. Najbardziej narażone na usterki będą nowoczesne silniki, gdzie mimo niewielkiej pojemności skokowej stawia się na jak najwyższą moc.