- Ciężar [kg]: 0,1
- Tryb pracy: Elektryczny
- Rodzaj zaworu: Zawór przełączający
- Ilość biegunów: 2
- Ciężar netto [kg]: 0,072
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALFA | 46767324 |
ALFA | 46813570 |
CAMBIARE | VE387126 |
CI | XELV33 |
DELPHI | SL10051-12B1 |
ERA | 555163 |
FEBI | 45464 |
FIAT | 46767324 |
FIAT | 46813570 |
FISPA | 83.776 |
FUELPARTS | EV029 |
HOFFER | 8029095 |
INTER | 14221 |
LUCCAV | FDR7002 |
MEATDORIA | 9095 |
MOTAQUIP | LVEV140 |
PIERBURG | 7.28286.04.0 |
SIDAT | 83.776 |
SWAG | 70 94 5464 |
VEMO | V24-63-0016 |
ALFA ROMEO
|
FIAT
|
LANCIA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zawór odcinający pełni rolę regulatora ciśnienia doładowania. Jego celem jest utrzymywanie właściwego ciśnienia, co zapewnia optymalną pracę jednostki napędowej. Jednocześnie utrzymywanie poziomu ciśnienia powietrza w normie jest niezbędne ze względów bezpieczeństwa. Dlatego też zawór odcinający to niezwykle istotny element układu turbodoładowania.
Podstawowym podzespołem układu jest turbosprężarka. Pobiera ono powietrze spoza pojazdu, aby po sprężeniu dostarczyć je do silnika. Poprzez sprężenie powietrza możliwe staje się doprowadzenie większej ilości tlenu, który jest niezbędny dla efektywnego spalania mieszanki w silniku. Niemniej jednak nie można dopuścić do przekroczenia dopuszczalnych norm. Sprężanie powietrza oraz ilość dostarczanego tlenu powinny znajdować się pod kontrolą, stąd niezbędna jest prawidłowa praca zaworu ciśnienia doładowania.
Zawór ciśnienia doładowania to element układu elektryki samochodowej. Jak każde urządzenie elektryczne narażony jest na rozmaite uszkodzenia. Wszelki awarie w obrębie połączeń elektrycznych mogą sprawić, że zawór straci efektywność działania. Ponadto, zagrożeniem dla zaworu jest zapchanie, będące konsekwencją osadzania się zanieczyszczeń. Należy również mieć świadomość, że metalowe elementy zaworu może zaatakować korozja. W większości przypadków wystąpienie awarii zaworu oznacza konieczność jego wymiany. Ze względu na złożoność całego układu oraz wrażliwość układów elektrycznych należy zlecić to zadanie doświadczonemu fachowcowi.
Lucas to firma z bogatą historią, której początki sięgają już 1875 roku. Początkowo brytyjskie przedsiębiorstwo zajmowało się produkcją lamp rowerowych, jednak z powodu dynamicznego rozwoju motoryzacji, postanowiło wejść również w tę branżę. Dosyć szybko części Lucas stały się cenione przez fachowców. Z czasem firma coraz bardziej poszerzała asortyment, dzięki czemu dzisiaj wśród części samochodowych Lucas znaleźć można wszystkie lampy i reflektory potrzebne w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych. To nie wszystko, auto części Lucas to także części rozrządu, poszczególne elementy silnika, układu wydechowego, układu zapłonowego i wiele więcej. Powszechnie części Lucas wciąż kojarzone są głównie z oświetleniem i pozostałą elektryką samochodową. Choć wciąż jest to największa kategoria produktowa w asortymencie firmy, jej oferta jest dziś kompleksowa.
Firma Lucas została założona w Wielkiej Brytanii, gdzie do dzisiaj mieści się jej główna siedziba. Niemniej jednak oddziały przedsiębiorstwa znajdują się na 4 kontynentach, a części samochodowe Lucas są dystrybuowane do większości krajów świata. Wielu producentów korzysta z nich podczas pierwszego montażu, pozostałe trafiają na aftermarket.