- Rodzaj koprusu: Obudowa z tworzywa sztucznego
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez termostatu
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
DIAMAX | AD06079 |
GM | 95514688 |
NISSA | 9223000Q0B |
OPEL | 44 06 510 |
OPEL | 4406510 |
RENAU | 922304507R |
TRICLO | 475479 |
VAUXH | 44 06 510 |
VAUXH | 4406510 |
VITALE | RE304507 |
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zawory odgrywają kluczową rolę w sterowaniu i regulacji ogrzewania oraz wentylacji w samochodzie. Dzięki odpowiednim zaworom możliwe jest rozprowadzenie płynu chłodniczego w instalacji. Obecnie w pojazdach spotkać można zarówno zawory podciśnieniowe, jak i elektryczne. W dzisiejszych instalacjach zawory odpowiadają również bezpośrednio za tłoczenie powietrza do kabiny, a nie tylko rozprowadzanie go w instalacji.
Awaria zaworu regulacyjnego to jeden z najczęstszych powodów niesprawności układu ogrzewania lub chłodzenia. Zawory regulacji układu ogrzewania i wentylacji powinny być poddawane regularnym przeglądom. Najlepiej zlecać je podczas rutynowych przeglądów pojazdu. Czasami konieczne może być czyszczenie instalacji, gdyż największe zagrożenie stanowi zanieczyszczenie zaworu. Efektem zanieczyszczenia jest zacięcie pracy zaworu, a więc brak możliwości tłoczenia powietrza w odpowiednim kierunku. Nie trafia ono do kabiny lub też pojawiają się problemy z regulacją poziomu grzania lub chłodzenia. Zdarza się jednak, że zawodzi nie tyle zawór, co termostat, dlatego przed dokonaniem wymiany, warto skonsultować się z fachowcem.
Mechanik po potwierdzeniu, że awaria dotyczy zaworów regulacji ogrzewania i wentylacji, rozpocznie wymianę odpowiednich elementów. W tym celu będzie musiał opróżnić układ z płynu chłodniczego. Nie jest to trudne i w zasadzie każdy mógłby wykonać tę czynność samodzielnie. Problem pojawia się jednak po ponownym napełnieniu instalacji płynem. Często powstają bąbelki powietrzne, które uniemożliwiają prawidłową pracę układu. Dlatego też niezbędne jest odpowietrzenie układu, które często poprawnie potrafi wykonać tylko doświadczony mechanik.
Maxgear to firma z polskim kapitałem, zajmująca się produkcją części samochodowych. Niemal od początku swojej działalności przedsiębiorstwo produkuje pompy oraz części układu zapłonowego. Części samochodowe z wymienionych kategorii śmiało można uznać za flagowe produkty marki, jednak to tylko niewielka część oferty producenta, która obejmuje niemal wszystkie kategorie podzespołów niezbędnych w samochodach osobowych oraz w autach ciężarowych.
Części samochodowe Maxgear uchodzą za niemal bezawaryjne, dzięki wyjątkowo drobiazgowej kontroli produktów przed wypuszczeniem ich na rynek. Producent od dłuższego czasu dokłada również wszelkich starań, aby produkty desygnowane logo jego marki cechowała przyjazność wobec środowiska. Części silnika, układu napędowego czy filtracyjnego marki Maxgear sprzyjają minimalizacji emisji spalin generowanych przez pojazd mechaniczny. Troska producenta o ekologię przejawia się również na etapie produkcji części samochodowych, za sprawą modernizacji procesów produkcyjnych.
Maxgear to stosunkowo młoda firma, obecna na rynku zaledwie od kilkunastu lat. Pomimo wejścia na rynek na krótko przed światowym kryzysem gospodarczym, przedsiębiorstwo od początku charakteryzuje niezwykle dynamiczny rozwój. Początkowo posiadając w ofercie jedynie kilkaset referencji, dzisiaj producent ma ich ponad 20 000. Poszerzenie oferty oraz udoskonalenie procesów produkcyjnych umożliwiły wejście na rynek europejski, na którym dzisiaj Maxgear staje się coraz ważniejszym graczem.