- Ilość zębów: 141
- Szerokość [mm]: 25,4
- Urządzenia napędzane: Zawiera pompę wodną
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z rowkami
Ilość | Nazwa | Nr części |
---|
1 szt. | Pompa wody RUVILLE 561054 | 561054 |
1 szt. | Rozrząd - zestaw paska RUVILLE 550134 | 550134 |
Dodaj opinię
(30.04.2017)
Opinia wystawiona dla Pompa wody RUVILLE 65210
(14.02.2016)
Opinia wystawiona dla Pompa wody RUVILLE 65430
(14.02.2016)
Opinia wystawiona dla Zestaw paska rozrządu + pompa wody RUVILLE 55739704
Producent | Numery OEM |
---|
AIRTEX | WPK-1580R02 |
AIRTEX | WPK1580R05 |
ALFA | 71771596 |
BGA | TB6701CPK |
BOSCH | 1987946405 |
BOSCH | 1987948881 |
CITRO | 0816.96 |
CITRO | 0816.A9 |
CITRO | 0829.59 |
CITRO | 0830.11 |
CITRO | 0830.14 |
CITRO | 0830.16 |
CITRO | 0830.28 |
CITRO | 0830.31 |
CITRO | 0830.36 |
CITRO | 0830.37 |
CITRO | 0830.46 |
CITRO | 0830.63 |
CITRO | 1201.C4 |
CITRO | 16 094 023 80 |
CITRO | 16091201 |
CITRO | 1609120180 |
CITRO | 16095246 |
CITRO | 1609524680 |
CITRO | 96 099 089 |
CITRO | 96 194 727 |
CITRO | 96 201 309 |
CITRO | 96 261 574 80 |
CITRO | 96 290 822 80 |
CITRO | 9646247380 |
CITROEN DF | 0816.A9 |
CITROEN DF | 0829.59 |
CITROEN DF | 0830.63 |
CITROEN DF | 1201.C4 |
CITROEN DF | 16 094 023 80 |
CITROEN DF | 16 095 246 80 |
CONTI | CT987WP2 |
DAYCO | KTBWP5340 |
DOLZ | KD008 |
DOLZ | KD034 |
FAI | TBK412-6242 |
FEBI | 34637 |
FIAT | 1609402380 |
FIAT | 71771596 |
FIAT | 9400816969 |
FIAT | 9400829598 |
FIAT | 9400829599 |
FIAT | 9400830149 |
FIAT | 9400830289 |
FIAT | 9400830319 |
FIAT | 9400830379 |
FIAT | 9400830639 |
FIAT | 9463380680 |
FIAT | 9569147388 |
FIAT | 9634848980 |
FORD | 1250298 |
FORD | 3M5Q 6A345 AA |
GATES | KP35524XS |
GK | 986841 |
GK | K986841C |
GRAF | KP747-2 |
HEPU | K62003 |
HEPU | PK08412 |
HUTCHINSON | KH 70WP31 |
INA | 530 0470 30 |
LANCIA | 1609402380 |
LANCIA | 71771596 |
LANCIA | 9400816969 |
LANCIA | 9400830149 |
LANCIA | 9400830289 |
LANCIA | 9400830379 |
LANCIA | 9400830639 |
LANCIA | 9463380680 |
LANCIA | 9569147388 |
LANCIA | 9634848980 |
LANDROVER | LR000645 |
LORETT | KPA0746A |
METELLI | 30-0747-1 |
METELLI | 30-0747-2 |
METZGER | WMZ5340WP |
MITSUBISHI | MN982081 |
OPTIMAL | SK-1085AQ1 |
PEUGE | 0816.96 |
PEUGE | 0816.A9 |
PEUGE | 0829.59 |
PEUGE | 0830.11 |
PEUGE | 0830.14 |
PEUGE | 0830.16 |
PEUGE | 0830.28 |
PEUGE | 0830.31 |
PEUGE | 0830.36 |
PEUGE | 0830.37 |
PEUGE | 0830.46 |
PEUGE | 0830.63 |
PEUGE | 1201.C4 |
PEUGE | 16 094 023 80 |
PEUGE | 16091201 |
PEUGE | 1609120180 |
PEUGE | 16095246 |
PEUGE | 1609524680 |
PEUGE | 96 099 089 |
PEUGE | 96 194 727 |
PEUGE | 96 201 309 |
PEUGE | 96 261 574 80 |
PEUGE | 96 290 822 80 |
PEUGE | 9646247380 |
RUV | 55997711 |
SALER | K4PA1054 |
SASIC | 3900012 |
SCHAEFFLER | 530 0470 30 |
SIL | K4PA1054 |
SKF | VKMC 02023 |
SKF | VKMC 03247 |
SNR | KDP459.510 |
SUZUK | 12761-67G00 |
SUZUK | 12761-86CT0 |
SUZUK | 17410-67G00 |
TOYOT | SU001-00204 |
TOYOT | SU001-A0125 |
VALEO | 614501 |
VOLVO | 30725216 |
CITROËN
|
FIAT
|
LANCIA
|
PEUGEOT
|
SUZUKI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa wodna znana także jako pompa cieczy chłodzącej to jeden z najważniejszych elementów układu chłodzenia w każdym samochodzie. Od prawidłowego działania pompy wody zależy poprawne działanie całego systemu.
Podstawowa rola pompy wody sprowadza się do wymuszenia obiegu płynu chłodniczego w układzie chłodzenia. Taki proces sprawia, że ciepło, które zostało wytworzone przez metalowe elementy jednostki napędowej, zostaje przeniesione do chłodnicy.
Do awarii pompy dochodzi stosunkowo rzadko. Niestety każda usterka tego elementu prowadzi do natychmiastowego zatrzymania krążenia płynu chłodzącego, co skutkuje z kolei jego zagotowaniem się. Taka sytuacja może doprowadzić do trwałego uszkodzenia układu korbowego, a co za tym idzie silnika.
Typowe objawy uszkodzenia pompy wody to m.in. metaliczny hałas, który dochodzi do kabiny kierowcy spod maski samochodu, wysoka temperatura płynu chłodzącego, widoczna na wskaźniku, który znajduje się na desce rozdzielczej, a także ubytki płynu chłodniczego i jego plamy widoczne pod samochodem.
Powyższe problemy będące następstwem uszkodzenia pompy wody należy uznać za bardzo poważne. Dlatego zaleca się, by pompę wody wymieniać przy każdym serwisie układu rozrządu. Interwały, które najczęściej podają producenci samochodów to około 100 tysięcy kilometrów. Element ten nie jest drogi w zakupie, a więc warto przemyśleć jego wymianę nim dojdzie do poważniejszych w naprawie usterek.
Uszkodzenie pompy wody jest bardzo groźne, dlatego nie można bagatelizować tego elementu układu chłodzenia.
Ruville to niemiecki producent części samochodowych. Firma posiada bogatą historię i jeszcze bogatszą ofertę. Jej podstawę stanowią części zawieszenia samochodu. W asortymencie Ruville znajdziemy takie autoczęści, jak: wahacze, łożyska stabilizatory, piasty, amortyzatory i wiele innych elementów podwozia. Zaopatrując się jedynie w części samochodowe Ruville, z powodzeniem można przeprowadzić kompleksową wymianę zawieszenia.
Ponadto, producent wprowadza do sprzedaży również części silnika oraz rozrządu. Wysoko cenione są łańcuchy rozrządu Ruville, a także paski, napinacze czy wałki. Firma od lat konsekwentnie poszerza swoją ofertę, stając się coraz bardziej kompleksowym producentem części samochodowych – również spoza wymienionych kategorii.
Ruville to marka doceniana przez kierowców, ale również przez producentów samochodów. Dlatego autoczęści Ruville trafiają nie tylko na rynek wtórny, ale również do fabryk samochodowych. Firma prowadzi zatem produkcję części oryginalnych i zamiennych. Korzystając z tych samych linii produkcyjnych, producent jest w stanie wytwarzać części zamienne nieodbiegające jakością od elementów wykorzystywanych przy pierwszym montażu.
Marka Ruville powstała w Niemczech w 1922 roku. Jej nazwa pochodzi do nazwiska twórcy przedsiębiorstwa – Egona von Ruville. Początkowo asortyment producenta stanowiły głównie zestawy naprawcze do samochodów, które w tamtym czasie nieustannie ulegały usterkom. Dopiero z czasem firma przeszła przemianę, otwierając się również na innego typu asortyment i ostatecznie specjalizując się w częściach zawieszenia, rozrządu i silnika.