- Ograniczenia producenta: TOKICO
- Średnica [mm]: 15,9
Dodaj opinię
(29.12.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWD113
(28.08.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWA154
Producent | Numery OEM |
---|
APEC | BCY1223 |
ATE | 24321511073 |
BENDIX | 214493B |
BENDIX | 214496B |
BLUEPRINT | ADN14443 |
BORG BECK | BBW1675 |
BOSCH | 0 986 475 670 |
BOSCH | 0 986 AB8 157 |
BOSCH | 986475841 |
BOSCH | F 01G 09G 05X |
BRAKE ENG | WC1378BE |
BREMBO | A12121 |
BREMBO | A12252 |
CAR | 3985 |
DELPHI | LW60108 |
DELPHI | LW60655 |
FEBI | 15933 |
FERODO | FHW208 |
FIRST LINE | FBW1675 |
FTE | R15034.2.1 |
GIRLING | 5002139 |
HBJAKOPART | J3231007 |
HELLA | 8AW 355 531-691 |
MAG | 360219230314 |
MAPCO | 2554 |
METELLI | 04-0322 |
METZGER | 101322 |
MGA | C1320 |
NISSA | 44100-50C10 |
NISSA | 44100-50C11 |
NISSA | 44100-50C12 |
NISSA | 44100-50C13 |
NISSA | 44100-F4305 |
NK | 802241 |
PAGID | 72092 |
PBR | JB3186 |
PEX | 115545 |
QUINTON HA | BWC3719 |
QUINTON HA | RF15028 |
REMSA | C151951 |
ROADHOUS | 1519.51 |
SEIKEN | SWN1081 |
SWAG | 82915933 |
TEXTAR | 34004300 |
TRISCAN | 813014015 |
TRUSTING | CF174 |
VALEO | 402013 |
WOKING | C1519.51 |
NISSAN
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
TRW to marka części samochodowych znana niemal na całym świecie. Firma jest aktualnie jednym z liderów w branży motoryzacyjnej. Ogromne zakłady produkcyjne położone w 186 lokalizacjach pozwoliły na produkcję szerokiej gamy oryginalnych części samochodowych, a także części zamiennych dedykowanych na rynek wtórny.
Produkcję części zamiennych TRW rozpoczęło seryjnie w latach 60. Najpierw duży nacisk położony został na podzespoły elektroniki samochodowej, ale z czasem konsekwentnie uzupełniano katalog w części dedykowane kolejnym systemom i układom samochodowym.
Dzięki doskonałej jakości, części samochodowe TRW zyskały uznanie branży motoryzacyjnej na całym świecie. Według statystyk branżowych magazynów motoryzacyjnych jeden na trzy samochody w Europie, a także jeden na dwa samochody w Japonii jest wyposażony w części marki TRW. Części dedykowane są nie tylko samochodom osobowym, dostawczym, sportowym, ale także ciężarowym.